LPG daje radę z potężną mocą
W Polsce montaż LPG do sportowych samochodów często bywa obiektem drwin, ponieważ utarło się, że oznacza to utratę mocy. Jednak przez lata technologia poszła mocno do przodu i dziś z autogazem nie trzeba iść na kompromisy. Przekonuje o tym przykład wspomnianego Forda Mustanga 5.0 GT, który trafił do serwisu gazowego w Czechowicach-Dziedzicach.
Doświadczony warsztat podjął się wyzwania, aby „zagazować’ potężne, 5-litrowe V8. Jednostka napędowa przy 6500 obr./min osiąga 421 KM mocy, a przy 5 250 obr./min uzyskuje się 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do muscle cara zamontowano gazowy układ zasilania na podzespołach marki Stag ze zbiornikiem mieszczącym 54 l LPG. Do utrzymania mocy zastosowano aż wydajne 2 reduktory, które zmieniają stan skupienia LPG z fazy ciekłej na lotną.
Ile zostało mocy? Ile kosztuje jazda?
Po zrealizowaniu zlecenia klient był zaskoczony faktem, że auto w ogóle nie straciło mocy. W dodatku zamiast spalania 20 l na setkę kosztownej benzyny, Mustang zadowala się ponad 22 l/100 km ponad dwukrotnie tańszym LPG. Jak wyliczył serwis gazeo.pl, który szczegółowo opisał przeróbkę, koszt przejechania 100 km zmniejszył się ze 150 zł do 74 zł. Co więcej, płynna jazda w trasie pozwala zejść ze spalaniem do 14 l/100 km, co przy kosztach LPG oznacza 47 zł za każde 100 km.
Teraz montażem instalacji LPG zainteresowani są inni posiadacze Fordów Mustangów. Jak przyznał właściciel warsztatu, który montował gaz do 5-litrowego GT-ka, Mustangi z V8 świetnie nadają się do założenia instalacji LPG.