Polacy oszaleli na punkcie tych rewelacyjnych SUV-ów! Spalanie w mieście to nawet 1,4 l benzyny na 100 km, a da się nawet mniej

Polacy oszaleli na punkcie tych rewelacyjnych SUV-ów! Spalanie w mieście to nawet 1,4 l benzyny na 100 km, a da się nawet mniej

Ford Kuga ST Line EcoBlue Hybrid

Podaj dalej

Moda na SUV-y i crossovery coraz mocniej wkracza do Polski. Widać to po wynikach sprzedaży jednego z najpopularniejszych producentów. Jeszcze w zeszłym roku hitem był popularny hatchback, ale teraz nie ma go nawet na podium. Ranking otwierają aż 2 SUV-y, które posiadają mocne argumenty, które trafiają w gusta Polaków.

Oczywiście na wyniki sprzedaży współcześnie wpływa nie tylko zainteresowanie konkretnym modelem, ale i dostępność. Wymagania związane z produkcją sprawiają, że marki muszą selekcjonować, które auta opłaca się najbardziej dostarczyć. Nie zmienia to jednak faktu, że ci, którzy wybierają nowe samochody, coraz chętniej kupują SUV-y. Pokazuje to sytuacja Forda w Polsce, którego wyniki sprzedaży od lat napędzał przede wszystkim Focus.

Ford Kuga SUV hybryda
fot. Ford / Dominik Kalamus

Te 2 SUV-y napędzają wyniki Forda w Polsce

Jednak słynny model mimo wielu zalet spadł z piedestału, bowiem klienci wręcz oszaleli na punkcie SUV-ów. Hitem kwietnia, jak i całego roku jest Ford Kuga, który w odmianie PHEV (hybryda plug-in) potrafi spalać średnio 1,4 l benzyny na 100 km. Tak naprawdę można z nim zejść do zera, bowiem zasięg elektryczny wystarcza nawet do 68 km. Zazwyczaj w mieście nie robi się większych dystansów. Doceniają to klienci, którzy w tym roku kupili 1612 egzemplarzy Kugi (wersje PHEV, HEV, benzynowe).

Po 4 miesiącach tego roku jeszcze tylko jeden model Forda niemalże osiągnął pułap tysiąca sprzedanych egzemplarzy. To niezwykle nowoczesny Ford Puma (972 szt.), który w zestawieniu małych SUV-ów w odmianie mHEV (tzw. miękka hybryda) jest najlepszy w Polsce. W kwietniu 2022 r. jej udział w tym segmencie wyniósł ponad 50 proc., a po czterech miesiącach tego roku wynosi imponujące 41,17 proc. Sprzedaż modelu w tej wersji cały czas rośnie w przeciwieństwie do dwóch kolejnych rywali z tego segmentu.

Ford Puma
fot. Ford / Filip Blank

Na podium tylko jeden nie-SUV

Na najniższym stopniu podium miesiąca w Fordzie znalazło się jedno miejsce dla nie-SUV-a. Trzecia lokata przypadła nowemu Fordowi Fiesta (818 szt. w 2022 r.). Wśród aut z segmentu B w wariancie mHEV ten model sprzedaje się najlepiej w Polsce. Udział w rynku wynosi ponad 72 proc.! Zelektryfikowana Fiesta nabiera zresztą rozpędu, bo w tej wersji sprzedaż wzrosła o 381,7 proc. względem 2021 r. Na uwagę zasługuje też świetna forma w pełni elektrycznego (BEV) SUV-a, czyli Forda Mustanga Mach-E. 249 nowych rejestracji w tym roku sprawia, że to drugi najlepiej sprzedający się elektryk w Polsce i najpopularniejszy SUV na prąd.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News