Polacy oszaleli na punkcie tego SUV-a! Ze spalaniem 1,4 l/100 km, ceny paliw są nieistotne. Nowe auta tej marki to same hity

W dzisiejszych czasach receptą na sukces w motoryzacji już nie jest tylko postawienie na SUV-a. Także w Polsce, zwłaszcza gdy ceny paliw są wysokie, kierowcy szukają aut zelektryfikowanych. Udowadnia to zwłaszcza jeden SUV, który ze spalaniem 1,4 l/100 km stał się hitem popularnej marki. Producent ma już w ofercie kilka bestsellerów.

Ford Kuga PHEV 2022
Podaj dalej

Który Ford sprzedaje się w Polsce najlepiej?

Gdy już niemal co drugi mieszkaniec Europy jako nowe auto wybiera SUV-a, coraz trudniej jest zobaczyć kompakty na szczycie rankingów sprzedaży. Jeszcze w zeszłym roku najlepiej sprzedającym się Fordem w Polsce był dobrze znany Focus. Jednak moda na SUV-y nie omija naszego kraju i wygląda na to, że w tym roku dojdzie do przekazania pałeczki w sztafecie.

Ford Kuga SUV hybryda
fot. Ford / Dominik Kalamus

Od stycznia do marca 2022 r. największym hitem sprzedażowym Forda w Polsce jest model Kuga (1265 szt.). SUV przyciąga do siebie nie tylko masą imponujących technologii, ale także praktycznością. W odmianie hybryda plug-in pojazd potrafi spalać 1,4 l benzyny na 100 km, więc ceny paliw potrafią być drugorzędne. Zresztą z elektrycznym zasięgiem 56 km, na prądzie można bez obaw przejechać typowy dzienny dystans w mieście.

Hity w poszczególnych kategoriach

Zresztą SUV-y, ale i inne samochody Forda to już hity w poszczególnych segmentach. Przykładowo z wynikiem sprzedanych 197 egzemplarzy, Ford Mustang Mach-E to obecnie najpopularniejszy w pełni elektryczny SUV w Polsce. Co ciekawe, niedawno zaprezentowany elektryczny Ford E-Transit został już u nas wyprzedany! Polskie przedstawicielstwo będzie wnioskować do Ford of Europe o dodatkową pulę aut.

Ford Mustang Mach-E GT
fot. Ford / Filip Blank

Z kolei Ford Puma (754 szt.) to najpopularniejszy w Polsce mały SUV z miękką hybrydą (mHEV). Zelektryfikowaną wersję od początku roku kupiono już 598 razy. Na uwagę zasługuje też dominacja Forda w segmencie dużych minivanów, gdzie marka ma aż 93,4 proc. udziału. Zapewnia to doskonała sprzedaż modeli Tourneo Connect, S-MAX oraz Galaxy, które opanowały całe podium tej grupy pojazdów. Ford dzięki modelowi Ranger dominuje też w segmencie pick-upów, które w Polsce mają coraz więcej chętnych.

Przeczytaj również