Polacy oszaleli na punkcie tego nowego SUV-a! Spala 1,2 l benzyny na 100 km i jest teraz w promocji. Oto pogromca Dacii Duster

Polacy oszaleli na punkcie tego nowego SUV-a! Spala 1,2 l benzyny na 100 km i jest teraz w promocji. Oto pogromca Dacii Duster

Kia Sportage detal

Podaj dalej

W ostatnich latach łatwo było odpowiedzieć na pytanie, który SUV sprzedaje się najlepiej w Polsce. Jednak w 2022 r. nie była to budżetowa Dacia Duster. W końcu znalazł się nowy pogromca, który odnotował sensacyjne wyniki.

Według IBRM Samar, miniony rok był nieco (-6 proc.) słabszy pod względem rejestracji od 2021 r. Urzędy komunikacji wyrobiły 419 765 szt. dowodów rejestracyjnych, z czego najwięcej dla marki Toyota. Sumując rejestracje indywidualne i firmowe, to właśnie Japończycy zdominowali rynek. Zdecydowanie najczęściej rejestrowano flotowy hit, czyli Toyotę Corollę (21 366 szt.) i Toyotę Yaris (12 474).

Który SUV sprzedawał się najlepiej w 2022 r.?

Jednak na trzeciej pozycji sensacyjnie pojawił się nowy król polskich SUV-ów. To Kia Sportage, którą zarejestrowano w 2022 r. 11 176 razy. Nowoczesny SUV spalający nawet 1,2 l benzyny na 100 km (hybryda plug-in) sprzedawał się świetnie zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firmowych. Ważna była tu dobra logistyka i dostępność auta, które teraz jest w promocji.

Kia Sportage PHEV spala 1,2 l benzyny na 100 km
fot. Kia

Kia Sportage zostawiła w tyle wieloletniego lidera sprzedaży SUV-ów w Polsce, czyli Dacię Duster. W tym roku budżetowy samochód rumuńskiej marki zakończył rok z liczbą 10 961 rejestracji. To czwarty wynik ogółem na polskim rynku, o włos przed drugim flotowym hitem, Skodą Octavią (10 892). Jedynym autem, które przekroczyło jeszcze próg 10 tys. egzemplarzy była Toyota RAV4 (10 580) – najpopularniejszy SUV we flotach.

Niewiele do 5-cyfrowego progu zabrakło najlepiej sprzedającym się Hyundaiom, czyli SUV-owi Tucson (9 197) i kompaktowi i30 (9 142). Czołową dziesiątkę skompletowały Toyota Yaris Cross (9 042, najpopularniejszy SUV wśród klientów indywidualnych) i Toyota C-HR. Warto zauważyć, że aż 5 z 10 najpopularniejszych modeli pochodzi od Toyoty.

Toyota Corolla
fot. Toyota

Które marki były najpopularniejsze?

W 2022 r. sumarycznie japońska marka sprzedała w Polsce 73 868 aut osobowych. Przewaga nad drugą Skodą była ogromna, bowiem najpopularniejsza w Polsce z marek koncernu Volkswagena zamknęła rok z 42 067 rejestracjami. Podium wywalczyła Kia (33 715), która w pokonanym polu zostawiła Volkswagena (30 814) i bratniego Hyundaia (26 888). Na dalszych lokatach znalazły się marki premium BMW (23 796) i Mercedes (21 354), które sprzedały więcej aut osobowych niż Dacia (20 721), Audi (19 323) i Ford (16 435).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News