Po ten nowy 7-miejscowy SUV będą ustawiać się w Polsce kolejki. Powracająca legenda będzie spalać poniżej 2 l benzyny na 100 km

Po ten nowy 7-miejscowy SUV będą ustawiać się w Polsce kolejki. Powracająca legenda będzie spalać poniżej 2 l benzyny na 100 km

Renault Espace 2023

Podaj dalej

Wycofany niedawno z oferty Renault Espace, w tym roku powróci w zupełnie nowej odsłonie. Tym razem, przez lata jeden z ulubionych modeli Polaków powróci jak duży SUV. Auto powstanie na nowoczesnej platformie, a wśród jego opcji będzie aż 7 miejsc. Francuska marka liczy, że rodzinny SUV okaże się sukcesem m.in. w Polsce.

Od minivana do SUV-a

Choć piąta generacja Renault Espace odeszła bez ogłoszenia następcy w 2022 r., to już wiemy, że kultowy model doczeka się szóstej odsłony. Uznano, że tak powszechnie znana we Francji i poza jej granicami nazwa tylko pomoże nowej konstrukcji. Legendarna nazwa ma ułatwić przyciągnięcie rodzin do zakupu nowego, dużego SUV-a, który będzie dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej.

W listopadzie tego roku minie 40 lat od zaprezentowania pierwszej generacji Renault Espace. Polacy doskonale kojarzą to auto, bowiem był to bardzo pojemny minivan. Jednak ten rodzaj nadwozia z roku na rok był coraz mniej chętnie wybierany przez klientów. Na fali wznoszącej są z kolei SUV-y, dlatego Renault uznało, że Espace zasługuje na taką reinkarnację. Sam model znany jest zresztą z tego, że przez dekady wyraźnie się zmieniał, aby dopasować się do danej epoki.

Czego oczekiwać po nowym Renault Espace?

Nowy Espace otwiera nowy rozdział, w którym będzie symbolizował odnowę marki Renault. Jednocześnie pozostając wiernym cechom poprzednich generacji tego modelu. Chodzi konkretnie o miano auta komfortowego i innowacyjnego samochodu. Tym razem Renault Espace będzie SUV-em ulokowanym w segmencie klasy premium. Wprowadzenie szeregu nowinek technologicznych zagwarantuje sztandarowa platforma Aliansu (Renault-Nissan-Mitsubishi), czyli CMF-CD.

Renault Espace szósta generacja logo
fot. Renault

Renault Espace szóstej generacji będzie SUV-em dla rodzin zaprojektowanym z myślą o długich podróżach. Zapewne nie bez przyczyny w nowym logo modelu złotym kolorem wyróżniono ostatnią literę „e”. Elektryfikacja jest dziś niemal obowiązkiem producentów, dlatego z pewnością pojazd będzie miał wiele konfiguracji hybrydowych. Oczekiwana hybryda plug-in powinna zużywać poniżej 2 litrów benzyny na 100 km. Czy jednocześnie powstanie także opcjonalna wersja wyłącznie elektryczna? Tego powinniśmy dowiedzieć się bliżej premiery, którą zaplanowano na wiosnę tego roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News