Po ten nowy 7-miejscowy SUV będą ustawiać się w Polsce kolejki. Powracająca legenda będzie spalać poniżej 2 l benzyny na 100 km

Wycofany niedawno z oferty Renault Espace, w tym roku powróci w zupełnie nowej odsłonie. Tym razem, przez lata jeden z ulubionych modeli Polaków powróci jak duży SUV. Auto powstanie na nowoczesnej platformie, a wśród jego opcji będzie aż 7 miejsc. Francuska marka liczy, że rodzinny SUV okaże się sukcesem m.in. w Polsce.

Renault Espace 2023
Podaj dalej

Od minivana do SUV-a

Choć piąta generacja Renault Espace odeszła bez ogłoszenia następcy w 2022 r., to już wiemy, że kultowy model doczeka się szóstej odsłony. Uznano, że tak powszechnie znana we Francji i poza jej granicami nazwa tylko pomoże nowej konstrukcji. Legendarna nazwa ma ułatwić przyciągnięcie rodzin do zakupu nowego, dużego SUV-a, który będzie dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej.

W listopadzie tego roku minie 40 lat od zaprezentowania pierwszej generacji Renault Espace. Polacy doskonale kojarzą to auto, bowiem był to bardzo pojemny minivan. Jednak ten rodzaj nadwozia z roku na rok był coraz mniej chętnie wybierany przez klientów. Na fali wznoszącej są z kolei SUV-y, dlatego Renault uznało, że Espace zasługuje na taką reinkarnację. Sam model znany jest zresztą z tego, że przez dekady wyraźnie się zmieniał, aby dopasować się do danej epoki.

Czego oczekiwać po nowym Renault Espace?

Nowy Espace otwiera nowy rozdział, w którym będzie symbolizował odnowę marki Renault. Jednocześnie pozostając wiernym cechom poprzednich generacji tego modelu. Chodzi konkretnie o miano auta komfortowego i innowacyjnego samochodu. Tym razem Renault Espace będzie SUV-em ulokowanym w segmencie klasy premium. Wprowadzenie szeregu nowinek technologicznych zagwarantuje sztandarowa platforma Aliansu (Renault-Nissan-Mitsubishi), czyli CMF-CD.

Renault Espace szósta generacja logo
fot. Renault

Renault Espace szóstej generacji będzie SUV-em dla rodzin zaprojektowanym z myślą o długich podróżach. Zapewne nie bez przyczyny w nowym logo modelu złotym kolorem wyróżniono ostatnią literę „e”. Elektryfikacja jest dziś niemal obowiązkiem producentów, dlatego z pewnością pojazd będzie miał wiele konfiguracji hybrydowych. Oczekiwana hybryda plug-in powinna zużywać poniżej 2 litrów benzyny na 100 km. Czy jednocześnie powstanie także opcjonalna wersja wyłącznie elektryczna? Tego powinniśmy dowiedzieć się bliżej premiery, którą zaplanowano na wiosnę tego roku.

Przeczytaj również