Na te SUV-y zapanowała już prawdziwa gorączka. Wyposażenie jak ze snu i ceny od 176 tys. zł załatwiają sprawę

Według najnowszych danych SUV-y Volvo w Europie sprzedają się tak dobrze, że są bestsellerami kilku segmentów w klasie premium jednocześnie. Szwedzka marka chińskiego koncernu Geely także w Polsce radzi sobie wyjątkowo dobrze. Co ciekawe, producent z Goteborgu odnosi sukcesy w segmentach, w których pod uwagę bierze się nie tylko marki premium.

SUV-y Volvo hitem w Europie
Podaj dalej

Alternatywa dla niemieckiej klasy premium

W ostatnich latach Volvo kroczy ścieżką dynamicznego wzrostu sprzedaży. Wiele osób spodziewało się odwrotnego trendu po tym, jak producent zapowiedział, że do 2030 r. zamierza sprzedawać tylko elektryki. Jednak to właśnie elektryk okazał się jednym z hitów sprzedaży, wspierając także rosnących sprzedaż dotychczasowych bestsellerów.

Volvo XC40
Volvo XC40 lideruje w europejskim segmencie kompaktowych aut klasy premium. // fot. Volvo Cars

Choć w klasie premium są tak mocni gracze jak Audi, BMW czy Mercedes, to ich modele pojedynczo nie przyciągają jak Volvo. Auta szwedzkiej marki też stawiają na bogate wyposażenie, ale jednocześnie nie są tak szpanersko krzykliwe. Volvo wielokrotnie podkreślało, że jego filozofią jest stworzenie auta, które zapewnia komfort i ciszę, co okazuje się trafiać w gusta naprawdę sporej liczby osób.

SUV-y Volvo podbijają kolejne segmenty

Według wstępnych danych analityków z Dataforce wynika, że w ciągu pięciu miesięcy 2024 r. Volvo zdobyło hat-tricka w klasie premium. SUV-y skandynawskiego producenta wygrały w aż w trzech segmentach tej grupy pojazdów. Jak wynika z opracowania Automotive News, najbardziej przekonujące zwycięstwo Volvo odniosło w segmencie kompaktowych aut premium. Model XC40 pokonał BMW X1 o 4700 szt.

Volvo XC60 2022
Bestsellerowe Volvo XC60 to najpopularniejsze auto wśród średniej wielkości pojazdów premium, a także wśród hybryd plug-in. // fot. Volvo Cars

Natomiast w segmencie średniej wielkości aut klasy premium triumf odniósł ogólny bestseller marki, Volvo XC60. Przewaga nad drugim Mercedesem GLC wyniosła 3993 szt. Warto zauważyć, że XC60 w wersji PHEV (hybryda plug-in) odnotowało wzrost sprzedaży o 50 proc. W efekcie jest to teraz najpopularniejsze auto typu PHEV w Europie przed Mercedesem GLC i Forda Kugę.

Trzeci triumf szwedzkiej marki należy do małego, elektrycznego SUV-a Volvo EX30, który wygrywa w segmencie małych aut premium. Najtańszy model tego producenta w aktualnej ofercie pozbawił prowadzenia markę koncernu BMW, czyli Mini. Co ciekawe, Volvo EX30 to obecnie trzeci najpopularniejszy bateryjny elektryk w Europie. W segmencie BEV ustępuje tylko Tesli Model Y i Tesli Model 3.

Volvo EX30 w kolorze Vapour Grey / SUV-y Volvo zyskują
Duży wpływ na wzrost sprzedaży miał rynkowy sukces elektrycznego Volvo EX30. // fot. Volvo Cars

Polacy też lubią szwedzką markę

Volvo radzi sobie imponująco także w polskiej klasie premium, o czym pisaliśmy szerzej tutaj. Nawet w Polsce sukcesy osiąga elektryczne Volvo EX30, rzucając rękawicę Tesli. Patrząc na cały Stary Kontynent, Volvo podniosło sprzedaż o 31 proc.

Przeczytaj również