Alternatywa dla niemieckiej klasy premium
W ostatnich latach Volvo kroczy ścieżką dynamicznego wzrostu sprzedaży. Wiele osób spodziewało się odwrotnego trendu po tym, jak producent zapowiedział, że do 2030 r. zamierza sprzedawać tylko elektryki. Jednak to właśnie elektryk okazał się jednym z hitów sprzedaży, wspierając także rosnących sprzedaż dotychczasowych bestsellerów.
Choć w klasie premium są tak mocni gracze jak Audi, BMW czy Mercedes, to ich modele pojedynczo nie przyciągają jak Volvo. Auta szwedzkiej marki też stawiają na bogate wyposażenie, ale jednocześnie nie są tak szpanersko krzykliwe. Volvo wielokrotnie podkreślało, że jego filozofią jest stworzenie auta, które zapewnia komfort i ciszę, co okazuje się trafiać w gusta naprawdę sporej liczby osób.
SUV-y Volvo podbijają kolejne segmenty
Według wstępnych danych analityków z Dataforce wynika, że w ciągu pięciu miesięcy 2024 r. Volvo zdobyło hat-tricka w klasie premium. SUV-y skandynawskiego producenta wygrały w aż w trzech segmentach tej grupy pojazdów. Jak wynika z opracowania Automotive News, najbardziej przekonujące zwycięstwo Volvo odniosło w segmencie kompaktowych aut premium. Model XC40 pokonał BMW X1 o 4700 szt.
Natomiast w segmencie średniej wielkości aut klasy premium triumf odniósł ogólny bestseller marki, Volvo XC60. Przewaga nad drugim Mercedesem GLC wyniosła 3993 szt. Warto zauważyć, że XC60 w wersji PHEV (hybryda plug-in) odnotowało wzrost sprzedaży o 50 proc. W efekcie jest to teraz najpopularniejsze auto typu PHEV w Europie przed Mercedesem GLC i Forda Kugę.
Trzeci triumf szwedzkiej marki należy do małego, elektrycznego SUV-a Volvo EX30, który wygrywa w segmencie małych aut premium. Najtańszy model tego producenta w aktualnej ofercie pozbawił prowadzenia markę koncernu BMW, czyli Mini. Co ciekawe, Volvo EX30 to obecnie trzeci najpopularniejszy bateryjny elektryk w Europie. W segmencie BEV ustępuje tylko Tesli Model Y i Tesli Model 3.
Polacy też lubią szwedzką markę
Volvo radzi sobie imponująco także w polskiej klasie premium, o czym pisaliśmy szerzej tutaj. Nawet w Polsce sukcesy osiąga elektryczne Volvo EX30, rzucając rękawicę Tesli. Patrząc na cały Stary Kontynent, Volvo podniosło sprzedaż o 31 proc.