Kierowcy oszaleli na punkcie tego taniego Peugeota! Żwawy diesel spala tylko 3,6 l/100 km i zmiata konkurencję [RAPORT]

Analitycy Jato Dynamics podsumowali pierwsze półrocze 2022 r. pod kątem sprzedaży samochodów osobowych w Unii Europejskiej. Okazuje się, że na wspólnotowym rynku dominuje zwłaszcza jeden model, a konkretnie nowy Peugeot 208. To jedyne auto, które od stycznia do czerwca sprzedano w liczbie powyżej 100 tys. egzemplarzy.

Peugeot 208 / kierowcy
Podaj dalej

W Polsce się nie wybije, ale w UE przoduje

Dla wielu kierowców w Polsce może być to swego rodzaju zaskoczenie. Z danych Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że Peugeot 208 nie znajduje się w czołówce najczęściej kupowanych aut w Polsce. To znaczy nie mieści się w pierwszej piętnastki rankingu i to nawet zawężając do klientów indywidualnych lub firmowych. Próżno go szukać także w czołówce danych zebranych przez IBRM Samar.

Jednak w innych krajach 208-ka robi prawdziwą furorę, m.in. dzięki świetnym wynikom we Francji. Obecna generacja oferuje tylko 1 silnik Diesla o mocy 102 KM, ale za to spalający tylko 3,6 l oleju napędowego na 100 km. Benzynowe wersje mają 75, 100, a nawet 130 KM. Najmocniejsza jest wersja w pełni elektryczna, bowiem Peugeot e-208 ma 136 KM. Najtańsza spalinowa wersja kosztuje w Polsce od 71 900 zł.

Nowy Peugeot 208
fot. Peugeot

Dacia przed Volkswagenem

Choć Peugeot 208 sprzedaje się w UE gorzej niż przed rokiem -2 proc., to wynik 110 252 rejestracji jest najlepszy na rynku. Nikomu z rywali nie udało się osiągnąć pułapu 100 tys. egzemplarzy, a najbliżej była tego Dacia Sandero (96 793 szt.). Najpopularniejszy model budżetowej marki Renault zaliczył 2-procentowy wzrost sprzedaży względem 2021 r.

Ku zaskoczeniu obserwatorów rynku, na najniższym stopniu podium ledwo zmieścił się dominator ostatnich lat – Volkswagen Golf. Spadek sprzedaży aż o 29 proc. zatrzymał licznik rejestracji na liczbie 88 903 szt. O mały włos Golfa nie wyprzedził Opel Corsa (88 217), który sprzedawał się w pierwszym półroczu o 18 proc. gorzej niż w roku ubiegłym.

Tylko 4 SUV-y w top 10

Czołową piątkę skompletował najpopularniejszy SUV, którym jest teraz Volkswagen T-Roc. Wynik 86 164 rejestracji (-19 proc.) to rezultat dający nadzieję na podium. Potencjał na czołową trójkę ma także Fiat 500, który sprzedawał się niewiele gorzej, bo w liczbie 85 196 egzemplarzy (-10 proc.).

Wyniki sprzedaży aut w Europie - H1 2022
graf. Car Industry Analysis

Kolejną grupę pościgową, czyli tę, która sprzedała nieco poniżej 80 tys. aut otwiera najpopularniejszy Hyundai. W tym roku jest to SUV Tucson (77 459), który przebił wynik Toyoty Yaris (76 961). Czołową dziesiątkę najchętniej kupowanych aut w UE zamykają Ford Puma (73 674, podium wśród SUV-ów) i Peugeot 2008 (73 371).

Przeczytaj również