Kierowcy oszaleli na punkcie tego nowego, taniego diesla! Pali tylko 3,6 l na 100 km i jest dostępny za śmieszne pieniądze

Kierowcy oszaleli na punkcie tego nowego, taniego diesla! Pali tylko 3,6 l na 100 km i jest dostępny za śmieszne pieniądze

Peugeot 208 2020

Podaj dalej

Poznaliśmy oficjalne wyniki sprzedaży samochodów w Europie za pierwszy kwartał, w którym nie zabrakło niespodzianek. Sensacyjny triumf odnotował nowy hatchback, który jest dostępny w niskiej cenie z mocno oszczędnym silnikiem Diesla. Zaskoczenia nie brakuje także na kolejnych pozycjach.

Przy spoglądaniu na wyniki sprzedaży warto pamiętać, że rezultaty napędza nie tylko popyt na konkretne modele. Producenci zmagają się z niedoborami części, które wojna na Ukrainie jeszcze bardziej pogłębiła. Kłopoty dotknęły zwłaszcza niemieckich producentów, na czym skorzystali głównie Francuzi. W czołowej piątce najchętniej kupowanych modeli, aż 3 to francuskie bestsellery.

Który model najlepiej się sprzedawał?

Z danych JATO Dynamics wynika, że tylko 1 model w pierwszym kwartale zdołał przekroczyć 50 tys. rejestracji. Tym samym triumfatorem Q1 został Peugeot 208 (51 890 szt.). Udało mu się to pomimo 15-procentowego spadku względem Q1 2021.

Nowy Peugeot 208
fot. Peugeot

Popularny hatchback oprócz dostępności oferuje też m.in. bardzo oszczędny silnik Diesla. Jego spalanie wynosi zaledwie 3,6 l na 100 km w cyklu pozamiejskim. Na pełnym baku może przejechać prawie 1 000 km (976 km wg WLTP). W Polsce można go kupić już 83 700 zł, więc bardzo tanio.

Ciasno w wynikach

Wielokrotny zwycięzca europejskich rankingów – Volkswagen Golf (46 323 szt.) nie tylko nie wygrał, ale zajął dopiero 3 lokatę. Po świetnym początku roku, wyprzedziła go Dacia Sandero, której zarejestrowano 47 491 egzemplarzy. Tym samym walkę o drugie miejsce rozstrzygnięto o zaledwie 1 168 szt.

Jeszcze mniejszą różnicę, bo 214 szt. odnotowano tuż za podium. Najlepiej sprzedający się SUV – Peugeot 2008 (39 534) zdobył P4 pokonując o włos Citroena C3 (39 320). Jednak niewiele brakowało, aby tych aut zabrakło w top 5. Różnica między 4 a 7 miejscem to zaledwie 1 002 egzemplarze. Szóstą lokatę ze świetnym wynikiem zdobył Ford Puma (38 547), a siódmą Opel Corsa (38 532). Tuż za nimi kolejny mocny Francuz, czyli Renault Clio (38 076). Top 10 skompletowali Hyundai Tucson (37 711) i Toyota Yaris (36 780).

Szokująco mocna Tesla

Najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym była Tesla Model 3 (32 652), która wypada zaskakując dobrze na tle wielu aut spalinowych. Elektryk w pierwszym kwartale zajął 19. miejsce i sprzedawał się lepiej niż Kia Sportage (29 881) czy Skoda Octavia (28 450). Rezultat mocno poprawił marzec, bo firma Elona Muska tradycyjnie zintensyfikowała dostawy na koniec kwartału.

Wyniki sprzedaży aut w Europie - marzec 2022
graf. JATO Dynamics

Marcowe wyniki sprzedaży wprawiają wręcz w osłupienie, bo auta Tesli zajęły 2 miejsca na podium wszystkich sprzedanych samochodów (nie tylko elektryków). Miesiąc wygrała oczywiście Tesla Model 3 (23 013), ale trzecia była Tesla Model Y (18 969). Przedzielić zdołał je tylko Peugeot 208 (21 026). W kontekście samych elektryków, Tesla deklasuje konkurencję. Na uwagę zasługuje też Ford Kuga, który wciąż dominuje wśród hybryd plug-in.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News