Jakim SUV-em jeździ francuski talent z WRC?
Nie będzie dla nikogo odkryciem,, że kierowcy rajdowymi mają słabość do samochodu. Zawodowcy często kolekcjonują pojazdy, dlatego sam postanowiłem zapytać pod postem na X o jego garaż. Adrien Fourmaux zgodnie z wcześniejszą deklaracją odpisał, że na co dzień jeździ Fordem Puma ST (B-SUV). To miejski SUV ze sportowym pakietem, który przygotował Ford Performance. Oczywiście, jako oficjalny kierowca M-Sport Forda nie musiał odpowiadać szczerze. Jednak z drugiej strony jest ambasadorem marki, a jego kariera jest związana właśnie z Fordem.
Puma ST by Ford Performance
— Adrien FOURMAUX (@AdrienFourmaux) March 13, 2024
Co więcej, Ford Puma ST to też przyjemny SUV na co dzień. Nie za duże gabaryty sprawiają, że nadaje się do miasta. Za dynamikę odpowiada hybrydowy układ z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 170 KM (automat Power Shift) lub w pełni spalinowa wersji z jednostką 1.5 o mocy 200 KM (6-biegowy manual). W Polsce Ford Puma ST X kosztuje od 142 560 zł, ale w wyprzedaży rocznika 2023 można go kupić nawet za 137 560 zł. Posiadanie takiego samego auta jak kierowca z WRC nie jest zatem czymś poza zasięgiem Polaków.
Kim jest Adrien Fourmaux?
28-letni Adrien Fourmaux to dość ciekawa postać w świecie WRC. Ma talent nie tylko do szybkiej jazdy, ale i memowania na X-ie. Miał zostać chirurgiem, ale rzucił medycynę, gdy okazało się, że francuska federacja FFSA wesprze jego rozwój w rajdach. Efektem było wygranie krajowego cyklu dla juniorów w 2018 r.
Po dwóch sezonach we Francji, zaczął zbierać doświadczenie w WRC. Robił to za kierownicą Forda Fiesty R2T i czteronapędowej R5 (oba auta z M-Sport Poland). Francuski talent pod swoje skrzydła wziął Malcolm Wilson, który wystawił dla niego fabryczną Fiestę Rally2 w mistrzostwach WRC2 na sezon 2020. Fourmaux zdobył 3. miejsce w cyklu i na następny rok otrzymał szansę startu w 8 rundach za kółkiem Forda Fiesty WRC.
Pierwszy pełny sezon miał zaliczyć w 2022 r., ale seria wypadków w hybrydowym Fordzie Puma Rally1 sprawiła, że jego kariera zawisła na włosku. Sezonu nie dokończył, ale po wygraniu mistrzostw Wielkiej Brytanii w 2023 r., ponownie dostał szansę w Rally1. W ostatnim Rajdzie Szwecji pojechał szybko i dojrzale. W efekcie wywalczył swoje pierwsze podium w mistrzostwach świata.