Czy do SUV-a trzeba kupić inne opony niż do auta kompaktowego? Polacy muszą wiedzieć o tym jedno

Polacy kupując nowy samochód coraz częściej sięgają po SUV-a. Widać to nie tylko w statystykach, ale i zwyczajnie rozglądając się po polskich ulicach. Czy w związku z tym, że jeździmy coraz większymi i cięższymi pojazdami, to powinniśmy zakładać inne opony niż do aut kompaktowych? Okazuje się, że tak, dlatego na rynku można spotkać już dedykowane do takich nadwozi modele.

BMW X6 M Competition 2024 na oponach Michelin Pilot Sport 4S / opony do SUV-a
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Michelin.

Dlaczego SUV-y wymagają innych opon niż kompakty?

Choć SUV-a klasyfikujemy jako auto osobowe, to nie sposób nie zauważyć znaczącej różnicy między nim a kompaktem. Gołym okiem widać to na parkingach, gdzie kierowcom różnej wielkości crossoverów z trudem przychodzi parkowanie w wyznaczonych liniach. Tak, SUV-y są zdecydowanie większe od samochodów kompaktowych, a to wpływa też na ich masę. Im większy ciężar, tym większe obciążenia musi znieść droga, zawieszenie, a także opony.

Opony zimowe całoroczne Michelin Crossclimate 2
fot. Michelin

W sytuacji krytycznej odpowiednio wzmocnione ogumienie jest w stanie bezpiecznie znieść to obciążenie. Czasem o uniknięciu wypadku decydują milimetry, a standardowa opona nierzadko może w nieoczekiwanym momencie po prostu nie wytrzymać. Wzmocnione opony stosuje się już od dawna chociażby w cięższych od osobówek samochodach dostawczych. Czołowi producenci zdecydowali, że dedykowana linia należy się też SUV-om.

Do SUV-a śmiało założymy opony całoroczne lub drogowo-sportowe

Przykładowo najbardziej wartościowy koncern oponiarski Michelin dedykowane opony do SUV-ów stworzył nawet dla modelu całorocznego. Michelin CrossClimate 2 SUV to wzmocniona wersja najnowszej generacji topowego ogumienia wielosezonowego. Ten model oprócz wytrzymałości jest również niezwykle trwały dzięki technologii EverGrip. Pozwala ona na długotrwałe utrzymanie osiągów, nawet gdy stępimy bieżnik do 1,6 mm. Dodatkowo zoptymalizowany opór toczenia wpływa na niższe zużycie paliwa. To wszystko przy zaskakującej wydajności, która przewyższa czasem niektóre modele opon zimowych lub letnich.

Nowe opony Michelin Pilot Sport 5
fot. Michelin

Pod kątem mocnych SUV-ów na sezon letni można rozważyć model Michelin Pilot Sport 5. W poprzedniej generacji ta opona miała osobną wersją dla SUV-ów. Udoskonalona odmiana nadaje się zarówno do sportowych kompaktów, jak i dla wydajnych SUV-ów, czyli np. Mercedesów-AMG, Porsche czy BMW M. Michelin Pilot Sport 5 łączy w sobie bezpieczną oponę do jazdy na co dzień z bardzo reaktywną i przyczepną oponą do okazjonalnych szaleństw na torze. Nie ma w końcu co ukrywać, że kierowcy mocarnych SUV-ów czasem mają ochotę w bezpiecznych warunkach mocniej docisnąć gazu, a imprezy typu trackday są do tego stworzone. Pilot Sporty pozwalają cieszyć się sportową jazdą bez osobnego kompletu ogumienia.

Ciekawa promocja na opony Michelin

Co ciekawe, te oraz inne modele Michelin są obecnie w bardzo ciekawej promocji. W celu zwiększenia dostępności, można je kupić na 10 dogodnych rat z zerowym oprocentowaniem (klikając TUTAJ). Jakby tego było mało, nabywcy opon Michelin w rozmiarze 16 lub 17 cali otrzymają kod QR, który jest bonem paliwowym o wartości 60 zł do wykorzystania na stacjach paliw. Kupując 18-tki lub większe zgarniemy kod QR o wartości 120 zł. Warunkiem otrzymania nagrody jest brak zwrotu towaru. Szczegółowy regulamin oraz dokładne parametry opon można sprawdzić TUTAJ.

Przeczytaj również