Przepisy regulujące relacje pomiędzy dilerami oraz producentami samochodów, które weszły w życie na Dalekim Wschodzie odbiły się bardzo mocnym echem w Europie. Na wprowadzonych zmianach najbardziej ucierpieli Włosi, ponieważ Fiat Chrysler Automobiles był zmuszony zredukować produkcję w tamtejszych zakładach. Chodzi głównie o fabryki zlokalizowane w Mirafiori oraz Cassino. Z linii taśmowych pierwszej z nich zjeżdżają Maserati Levante natomiast druga specjalizuje się w produkcji Alfy Romeo Giulia oraz Stelvio.
Nowe przepisy obowiązujące w Chinach zakazują tamtejszym importerom posiadania dużych zapasów magazynowych. Z tego powodu mocno ucierpi włoski eksport skierowany na rynek wschodni. W Cassino pracownicy będą zmuszeni do zejścia z produkcją z poziomu 300 do 265 aut na dobę. W Mirafiori jest jeszcze gorzej i tamtejsze linie montażowe zostaną zatrzymane na całe dwa tygodnie.
Dodatkowym problemem jest spadający popyt na Jeepa Renegade oraz Fiata 500X. Oba samochody produkowane są w fabryce w Melfi. Zamówienia na tego ostatniego, eksportowanego głównie do USA spadły w ostatnim czasie aż o 38%. Pracownicy włoskiej fabryki spędzili w obecnym roku już 21 dni na przymusowych urlopach.
Tagi: Fiat