To kolejna taka sytuacja na przejeździe kolejowym. Kiedy w końcu Polacy nauczą się jak wybrnąć z takiej sytuacji?

To kolejna taka sytuacja na przejeździe kolejowym. Kiedy w końcu Polacy nauczą się jak wybrnąć z takiej sytuacji?

1

Podaj dalej

Do niebezpiecznej sytuacji doszło na przejeździe kolejowym w Lewkach na krajowej 66. 35-letnia kierująca fiatem „utknęła” miedzy rogatkami, bo wjechała na przejazd lekceważąc znak świetlny i opuszczające się szlabany. Policjanci z bielskiej drogówki ukarali kobietę mandatem karnym w wysokości 3 tysięcy złotych.

W środę przed 17, bielski dyżurny otrzymał zgłoszenie o samochodzie osobowym, który „utknął” na przejeździe kolejowym między zamkniętymi rogatkami. Do tego niebezpiecznego zdarzenia doszło w Lewkach na krajowej 66. Na miejscu policjanci ustalili, że siedząca za kierownicą fiata 35-latka zlekceważyła znak świetlny na przejeździe kolejowym i wjechała pomimo zamykających się rogatek.

Aby nie doprowadzić do zderzenia z nadjeżdżającym pociągiem, kobieta „wrzuciła wsteczny” i uderzyła w zamkniętą już zaporę, uszkadzając ją. Kierująca fiatem tłumaczyła policjantom, że nie zauważyła sygnału świetlnego i opuszczanych zapór, ponieważ oślepiło ją słońce. Mundurowi ukarali 35-latkę mandatem w wysokości 3 tysięcy złotych, a jej konto zasiliło 6 punktów.

Kiedy w końcu się nauczymy?

Przypominamy podstawowe zasad bezpiecznego przejeżdżania przez przejazd kolejowy:

Kierujący pojazdem jest obowiązany:

-zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
-przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
-prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
-w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierującemu pojazdem zabrania się:

-objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
-wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
-wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
-omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News