Tak będzie wyglądał kolejny GR od Toyoty? Nie mielibyśmy nic przeciwko

Kolejny GR od Toyoty? Czemu nie! Jakiś czas temu w sieci pojawiła się plotka, jakoby Gazoo Racing ciężko pracowało nad usportowioną wersją crossovera Toyoty Crown. Takie przecieki od razu uruchamiają wyobraźnie fanów japońskiej marki. Ty razem upust swojej kreatywności dał artysta CGI znany jako „Theottle”.

GR
Podaj dalej

Zdolny grafik zaproponował jak w jego wyobrażeniu powinien wyglądać ten samochód. Zakładając oczywiście, że Gazoo Racing rzeczywiście pracuje nad takim projektem. Efekt? Przykuwający uwagę koncept, który definiuje Toyotę Crown jako ekstremalnie sportowego hiper-hatchbacka.

Cyfrowa metamorfoza rozpoczęła się od pożyczenia przedniego zderzaka i błotników z  Toyoty GR Yaris po liftingu. Większe wloty powietrza idealnie pasują do modelu Crown, a para bocznych skrzeli dodaje odrobinę agresji. Profil został udoskonalony dzięki nowemu zestawowi felg aluminiowych z czerwonymi zaciskami hamulcowymi i szerszym tylnym błotnikom zapożyczonym z Toyoty GR Corolla.

GR

Z tyłu niezależny projektant dodał masywne skrzydło. W tym przypadku nie ma co się jednak oszukiwać – konserwatywni Japończycy nigdy nie dadzą zielonego światła na wprowadzenie czegoś takiego do produkcji. Tutaj Theottle zdecydowanie przesadził z fantazją. Idźmy zatem dalej – mamy tutaj również dyfuzor, trzecie światło stopu w stylu F1 i podwójne rury wydechowe zintegrowane ze zmienionym tylnym zderzakiem.

GR

Toyota Crown Sport często określana była mianem niedrogiego odpowiednika Ferrari Purosangue. Chodziło oczywiście nie o osiągi, a o pewne podobieństwa w wyglądzie zewnętrznym. W związku z tym tę fikcyjną wersję Toyoty Crown możemy z przymrużeniem oka potraktować jako rajdowego sobowtóra Purosangue.

Gdyby Toyota wyprodukowała GR Crown Sport, agresywna aerodynamika niewątpliwie towarzyszyłaby bardziej ukierunkowanemu na tor układowi podwozia i mocniejszemu silnikowi. Obecnie najmocniejszą opcją układu napędowego dostępną dla Toyoty Crown Sport w Japonii jest PHEV. Jednostka ta generuje 225 kW / 306 KM wraz ze standardowym elektrycznym układem napędowym E-Four 4WD. Pozostaje pytanie, czy którykolwiek z modeli z rozszerzonej serii Crown otrzyma emblemat GR.

Przeczytaj również