Według dokumentów złożonych w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) produkcyjna wersja Smarta nr 5 ma długość 4705 mm, szerokość 1920 mm i 1705 mm wysokości. To w połączeniu z rozstawem osi 2900 mm sprawia, że jest o całe 265 mm dłuższy od SUV-a nr 3, który jest obecnie największym modelem w ofercie Smarta. Z debiutem #5 to oczywiście się zmieni. Wymiary Smarta #5 są podobne do nowej Hondy CR-V, aczkolwiek na odrobinę większy rozstaw osi. W rzeczywistości jeśli chodzi o wielkość Smart rywalizuje z pojazdami takimi jak BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLC, zbliżając się wymiarami do Tesli Model Y.
Wersja produkcyjna ma zauważalnie mniejszy prześwit w porównaniu do samochodu koncepcyjnego. W związku z tym opony terenowe zastąpiono bardziej konwencjonalną konfiguracją. Nie ma też przewidzianego wcześniej bagażnika dachowego i osłon zawieszenia. Zderzaki również są nieco inne, z powiększoną osłoną podwozia obejmującą dolny wlot z przodu. Niestety Smart nie pochwalił się żadnymi zdjęciami wnętrza swojego nowego modelu.
Cztery opcje układu napędowego
W pełni elektryczny SUV będzie oferowany w czterech wersjach układu napędowego. Warianty RWD będą generować moc 335 KM lub 358 KM. Moc ta będzie pochodzić z pojedynczego, zamontowanego z tyłu silnika elektrycznego. Podobna liczba wariantów AWD będzie dostępna, aczkolwiek z akumulatorami niklowo-manganowo-kobaltowymi (NMC). Będą one łączyć montowany z przodu silnik elektryczny o mocy 221 KM z jednostkami montowanymi z tyłu o mocy 358 KM lub 416 KM. Łącznie napęd Smart #5 AWD będzie zapewniał moc do 637 KM KM. O dobre osiągi mona być zatem spokojnym.
Należy zauważyć, że koncepcja Smart #5 wykorzystywała architekturę 800 V pochodzącą od firmy macierzystej Geely. Dzięki temu akumulator o pojemności ponad 100 kWh można naładować od 10 do 80% w zaledwie 15 minut. Firma twierdziła również, że zasięg WLTP przekracza 549 km. Można się spodziewać porównywalnych wyników w przypadku wersji produkcyjnej, szczególnie w przypadku flagowego wyposażenia.
Smart potwierdził, że gotowy do produkcji egzemplarz nr 5 zadebiutuje w Chinach w drugiej połowie 2024 roku. Pojazd będzie dostępny również w Europie.
fot.: Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT)