Kiedy na początku lat dziewięćdziesiątych włoski Fiat rozwiązywał zasadniczy problem wymiany starzejącego się Uno, nowy model Punto stał się duchowym następcą małego, popularnego Fiata. W latach 1993-1999 wyprodukowano 3,43 miliona sztuk, znacznie przewyższając drugą i trzecią generację z odpowiednio 2,96 miliona i 2,67 milionami sztuk.
Do wielkiego sukcesu pierwszego Punto przyczyniła się także stosunkowo duża gama wersji nadwoziowych. Klienci mogli wybierać między trzy- i pięciodrzwiowym hatchbackiem, trzydrzwiowym wariantem użytkowym oraz dwudrzwiowym kabrioletem.
Jeden tych ostatnich właśnie pojawił się w sprzedaży na Lazurowym Wybrzeżu, a dokładnie we francuskim nadmorskim mieście Nicea. Co ciekawe, od roku produkcji w 1994 przejechał zaledwie 10 246 kilometrów. Kabriolet posiada oryginalny lakier Garden Green i na opublikowanych zdjęciach wygląda jakby wczoraj zjechał z taśmy produkcyjnej.
Najlepsze jest jednak to, że nie jest drogi. Póki co na brytyjskim serwerze aukcyjnym walczy o niego jedynie czterech oferentów. Cena sprzedaży w momencie pisania tego teksty wynosiła zaledwie 800 euro (3430 zł).
Fiat Punto I – historia w pigułce
Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro Punto trafiło na rynek w 1994 roku. Samochód był następcą Fiata Uno i okazał się ogromnym sukcesem marki. Pionowe światła z tyłu pojazdu, będące pomysłem stylistów Fiata (nie zawierał ich oryginalny projekt Giugiaro) stanowiły charakterystyczny element nadwozia. Model zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Fiat Barchetta i Lancia Y. Pierwsza generacja Punto zdobyła nagrodę Samochód Roku 1995. Produkcję tego modelu zakończono w 1999 roku.