Kolejna runda testów NCAP kilkuletnich samochodów i kolejna porażka
Specjaliści od bezpieczeństwa Latin NCAP sprawdzają ostatnio nie tylko samochody, które wyjechały prosto z salonu. Wielkie rozczarowanie spotkało już właścieli Fiata Argo/Cronos, który to w obliczu nowych standardów bezpieczeństwa zwyczajnie test oblał.
Tym razem Latin NCAP zaprezentowało wyniki badania poprzedniej generacji modelu Kia Sportage oraz świeżutkiego Hyundaia Accent. Ten pierwszy model trafia do Ameryki Południowej wyposażony w standardzie w dwie przednie poduszki, ale nie posiada ESC.
Hyundai Accent, zaś cieszy się sporą popularnością w Indiach i Meksyku. Trafia tam wyposażony w jedną poduszkę powietrzną i bez ESC.
Czy to wystarczy, by nimi bezpiecznie podróżować?
Kia Sportage poprzedniej generacji i nowy Hyundai Accent bez gwiazdek w testach
Poprzednia generacja Kia Sportage, wyprodukowana w Korei wykazała się dobrymi właściwościami jeśli chodzi o ochronę dorosłych w zderzeniu czołowym i bocznym oraz mało stabilnym obszarem stóp. W związku z tym, że nie posiada w standardzie bocznych poduszek powietrznych, nie mogła uzyskać większej ilości punktów.
W sumie specjaliści ocenili model na:
48,15% w kategorii pasażerów dorosłych,
14,87% w kategorii pasażerów dzieci,
57,64% w teście pieszych i 6,98% w kategorii Safety Assist.
To nie koniec, bo Latin NCAP poprosił już Kia o udostępnienie do testów lepiej wyposażonego wariantu. Niestety producent samochodów podobno odrzucił tę ofertę, dlatego przypuszczalnie ich nie obejrzymy.
Hyundai Accent posiada fabrycznie tylko jedną poduszkę powietrzną w konfiguracji podstawowej i nie ma ESC. W testach zderzeniowych nie uzyskał żadnej gwiazdki. Sedan w kategorii kategorii pasażerów dorosłych osiągnął jedynie 9,23%. W kategorii dzieci uzyskał 12,68%, a w przypadku pieszych 53,11 % .
W związku z tym specjaliści z Latin NCAP zakwestionowali bezpieczeństwo tego modelu.
„ Życie Amerykanina z Ameryki Łacińskiej jest tak samo cenne i ważne, jak życie każdego innego klienta Hyundaia czy Kia, zasługujemy na ten sam podstawowy poziom bezpieczeństwa bez konieczności dopłacania za nie. Czujemy się dyskryminowani przez tych producentów samochodów i domagamy się podjęcia pilnych działań w celu podniesienia poziomu podstawowego standardu bezpieczeństwa w Ameryce Łacińskiej, tak aby odpowiadał najlepszym światowym praktykom”- skomentował wyniki Sekretarz Generalny Latin NCAP, Alejandro Furas
Testy zderzeniowe Hyundai Accent