Fiat Argo-Cronos trafił na testy i wszystko się wydało
Specjaliści z Latin NCAP postanowili sprawdzić model włoskiego producenta i jak się okazuje Fiat Argo-Cronos, mocno zawiódł.
Produkowany w Brazylii i Argentynie włoski model otrzymał dokładnie zero gwiazdek w ogólnej ocenie pod względem bezpieczeństwa.
Latin NCAP właśnie opublikował nagranie i ujawnił wyniki ostatnich testów zderzeniowych i krótko mówiąc, są zatrważające. Testowany Fiat Argo-Cronos wyposażony w dwie przednie poduszki powietrzne i bez standardowego ESC, nie jest dobrym wyborem.
Fiat sprzedaje pudło z kołami
Specjaliści ds. bezpieczeństwa z Ameryki Południowej ujawnili, że model włoskiego producenta nie jest wart uwagi. Samochód wykazał niską lub słabą ochronę w każdej z testowanych procedur.
Fiat Argo/Cronos uzyskał następujące noty Latin NCAP: 24,37% w kategorii dorosłych pasażerów, 9,91% w kategorii dzieci, 36,91% w kategorii ochrona pieszych i 6,98% w kategorii Safety Assist.
„ Gdyby nie trafił na testy, nie wiedzielibyśmy o niskim poziomie bezpieczeństwa, jaki oferuje Fiat Argo/Cronos nie tylko swoim klientom, ale wszystkim ludziom, którzy współdzielą ulice z tego typu pojazdami ” – powiedział przewodniczący Latin NCAP, Stephan Brodziak
Kierowcy nie kryją rozczarowania, co możesz zobaczyć w komentarzach pod filmem:
Mój szwagier ma Argo… To smutne kiedy myślisz, że rozbijasz bank pracując latami na samochód, a oni sprzedają ci pudło z kołami, w którym wszystko może ci się przydarzyć.
Specjaliści ds. bezpieczeństwa apelują do Fiata
Jak wskazują specjaliści Latin NCAP, to nie pierwszy koszmarny wynik modelu od Fiata. W związku z tym, zwrócili się z apelem do producenta samochodów o podjęcie koniecznych działań.
“Fiat dodaje kolejny samochód o niskim poziomie bezpieczeństwa do listy aut, które nie chronią odpowiednio użytkowników dróg. Apelujemy do Fiata o przejście na bezpieczniejsze samochody”
Co na to Fiat? Jak informuje Latin NCAP, producent ogłosił, że „ wkrótce ulepszy ten model i zgłosi się na ochotnika do by pokazać co poprawił”.
Wyniki badań wykazały, że w zderzeniu bocznym znacznie ucierpiała głowa dorosłego pasażera. Zarejestrowano znaczne przekroczenia dopuszczalnych norm. W związku z tym model uzyskał zero w końcowej ocenie.
Latin NCAP stawia za wzór lokalnie produkowanego VW Taosa
Jak zobaczysz w dalszej części wideo, zupełnym przeciwieństwem Fiata jest model od VW- Taos. Testy robią wrażenie, co zaowocowało końcowym wynikiem 5 gwiazdek.
Według protokołów Latin NCAP, Taos uzyskał następujące wyniki:
90,23% w kategorii dorosłych pasażerów,
89,80% w kategorii pasażerów dzieci,
60,61% w kategorii pasażerów Ochrona pieszych i 85,04% w Safety Assist.
“5 gwiazdek Taosa jest kamieniem milowym w najnowszych protokołach Latin NCAP i stawia przed wszystkimi producentami wyzwanie, aby dążyć do uzyskania najwyższej liczby gwiazdek ” – skomentował Sekretarz Generalny Latin NCAP, Alejandro Furas.