- 100 pytań do działu PR chińskiego Xiaomi obejmuje także te o cenę i proces produkcji
- Jaka jest przybliżona cena Xiaomi Auto SU7? Kiedy zostanie ogłoszona?
- Ile wyniosą koszty użytkowania i napraw SU7?
- Czy Xiaomi Titan Alloy rzeczywiście został opracowany samodzielnie?
- Jak duża część gamy supersilników Xiaomi została opracowana samodzielnie?
- Czy Xiaomi Motor V6 to stary produkt UMC? Dlaczego nazwy modeli brzmią tak samo?
- Czy prawdą jest masowa produkcja silnika V8?
- W jaki sposób super silnik Xiaomi osiąga prędkość 35 000 obr./min? Czy po raz pierwszy Xiaomi wyprodukowało silnik mocniejszy niż Tesla i inni?
- Jakie konkretne korzyści może przynieść rozwiązanie technologii inwersji CTB firmy Xiaomi?
- Jaki standard SU7 przetestowano w teście łosia przy prędkości 82 km/h?
- Czy samochody Xiaomi przewidziano jedynie w trzech kolorach? Czy wersja produkcyjna przewiduje również kolor biały lub czarny?
- Dlaczego pierwszy samochód nazywa się SU7?
- Czy Xiaomi SU7 trafi do sprzedaży na całym świecie?
100 pytań do działu PR chińskiego Xiaomi obejmuje także te o cenę i proces produkcji
Nie jest tajemnicą, że plotki dotyczące np. ceny Xiaomi SU7 bardzo zniesmaczyły dyrektora generalnego firmy. Nie wiadomo, czy był to wystarczający bodziec, by odpowiedzieć fanom na to i wiele innych pytań o model SU7, ale firma postanowiła zabrać głos w tej sprawie.
Wybrano aż 100 pytań i udzielono na nie odpowiedzi. Jednak, iż nie jest to mało, to pojawiają się w partiach. Pierwsze 33 trafiły na FAQ i przetłumaczono je z użyciem translatora DeepL. W związku z tym, że jest ich dużo, to wybraliśmy te naszym zdaniem najważniejsze. To co ważne, to fakt, że producent zapowiedział, że podejmie kroki prawne w sprawie wszystkich fałszywych doniesień i oszczerstw.
W związku z tym, że miliony na całym świecie chcą poznać wreszcie cenę elektrycznego SU7, to chiński gigant smartfonów odpowiedział także na to pytanie.
Jaka jest przybliżona cena Xiaomi Auto SU7? Kiedy zostanie ogłoszona?
Producent odpowiedział na powyższe pytanie w następujący sposób:
Nie mamy jeszcze ostatecznej ceny. Pan Lei powiedział również na konferencji technologii samochodowych Xiaomi, że jest trochę drogi, ale będzie „rozsądnie drogi”. To nie będzie 99 000, nie będzie 149 000, nie będzie 199 000 zł. Ostateczną cenę ogłosimy podczas oficjalnej premiery Xiaomi SU7. Plotki o cenie samochodów Xiaomi w Internecie to wszystko fałszywe wiadomości, a ostatecznej ceny nie ustaliliśmy jeszcze.
Okazuje się, że równie dużo uwagi poświęca się technologii produkcji samochodu. W zapytaniu o to, czy do produkcji SU7 użyto haitańskiej maszyny odlewniczej 8800 t. tylko pod zmienioną nazwą, Xiaomi odpowiedziało:
Oczywiście nie. Bardzo duża zdolność odlewania ciśnieniowego Xiaomi wynosi 9100 t (ton), to nie model, ale rzeczywista znamionowa siła zwarcia. W rzeczywistości normalna siła zwarcia bardzo dużego klastra odlewania ciśnieniowego Xiaomi może sięgać nawet 9500 ton. Warto wspomnieć, że super duża maszyna do odlewania ciśnieniowego Xiaomi 9100t została opracowana wspólnie przez Xiaomi i Haitian. W oparciu o istniejącą w branży technologię maszyn do odlewania ciśnieniowego, zespół badawczo-rozwojowy Xiaomi przeprowadził 11 opatentowanych innowacji i ulepszeń konstrukcyjnych, większość z nich to patenty na wynalazki, takie jak system ustawiania parametrów wtrysku aktywnej optymalizacji AI itp. ale maszyna do odlewania ciśnieniowego to tylko jedno ogniwo. Xiaomi samodzielnie opracowało cały system klastra odlewania ciśnieniowego, obejmujący 60 urządzeń i 433 parametry procesu.
Ile wyniosą koszty użytkowania i napraw SU7?
Potencjalni klienci Xiaomi oprócz kosztów zakupu chcieliby poznać koszty użytkowania SU7. Konkretnie o te, jakie mogą powstać w razie, gdy dojdzie do kolizji. Nie jest tajemnicą, że konstrukcja samochodu skłania wielu do myślenia, że koszty napraw mogą być znaczne. Co na ten temat mówi producent?
Tył Xiaomi SU7 ma trzystopniową konstrukcję, a strefa buforowa została zaprojektowana w oparciu o zintegrowaną dużą, odlewaną ciśnieniowo tylną podłogę. Konwencjonalne kolizje wymagają jedynie wymiany strefy zgniotu, a koszty naprawy są takie same jak w przypadku tradycyjnych konstrukcji. W przypadku kolizji przy bardzo dużej prędkości zintegrowana, duża, odlewana podłoga tylna może zapewnić lepszą ochronę.
Ogólnie rzecz biorąc, zintegrowana konstrukcja tylnej podłogi Xiaomi SU7 z dużym odlewem ciśnieniowym jest następująca: małe kolizje można łatwo naprawić bez bólu, a duże kolizje są silniejsze, aby chronić Twoje bezpieczeństwo. To obecnie najlepsze rozwiązanie.
Czy Xiaomi Titan Alloy rzeczywiście został opracowany samodzielnie?
Tak. Niektórzy internauci mogli wcześniej zostać wprowadzeni w błąd przez błędne informacje, że to, co ludzie widzieli, było odpowiednimi zapisami czatu profesora o nazwisku Yang z uniwersytetu, a w rzeczywistości profesor Yang szybko wyjaśnił. Wyrazy uznania dla profesora Yanga za jego pragmatyczne podejście i ubolewanie z powodu nieporozumienia, jakie to spowodowało.
Mamy nadzieję, że wszyscy pomogą w wyjaśnieniu sprawy. Odpowiednie patenty upubliczniono, a my ujawniliśmy proporcje jedenastu pierwiastków użytych w stopie. (Patent nr ZL 2023 1 0604165.9)
Jak duża część gamy supersilników Xiaomi została opracowana samodzielnie?
Oficjalnie wypuściliśmy w sumie trzy silniki, a jednocześnie ujawniliśmy silnik zrealizowany eksperymentalnie. Wśród nich, Xiaomi Super Motor V6 i V6s (21 000 obr/min) opracowano wspólnie z UMC i Huichuan.
W tym samym czasie Xiaomi samodzielnie opracowało super silnik Xiaomi V8s ( 27200 obr / min). Informacje te zostały również upublicznione przez Inovance na interaktywnej platformie dla inwestorów A-share.
Czy Xiaomi Motor V6 to stary produkt UMC? Dlaczego nazwy modeli brzmią tak samo?
Xiaomi Motor V6 to nowy silnik opracowany wspólnie przez Xiaomi i UMC. Dzięki wspólnym wysiłkom obu stron poprawiono topologię naprężeń wirnika silnika, znacznie zwiększono prędkość silnika i gęstość mocy oraz uzyskano odpowiednie patenty.
W Internecie krążą plotki pt. „Xiaomi Motor V6 to stary model silnika UMC TZ220XS000 2020”, które są czystą plotką. Nazwa TZ220XS000 wynika wyłącznie z przepisów krajowych: TZ oznacza silnik synchroniczny z magnesami trwałymi; 220 oznacza zewnętrzną średnicę silnika; X oznacza czujnik położenia resolwera; S oznacza chłodzenie wodą; 000 to kod marki UMC. Ta sama nazwa wewnętrzna nie oznacza, że są to te same silniki. Można to poznać z publicznie dostępnych informacji w branży.
Czy prawdą jest masowa produkcja silnika V8?
Silniki V8 przewidziano do masowej produkcji i pojawią się na rynku w 2025 r. Obecnie media oceniające samochody faktycznie testowały pojazdy inżynieryjne wyposażone w silniki V8. Rzeczywista zmierzona prędkość silników V8 może sięgać ponad 30 000 obr./min.
Jednakże odpowiednim testem jest test wartości granicznej. Nadal kalibrujemy prędkość znamionową silników V8 na 27 200 obr./min.
W jaki sposób super silnik Xiaomi osiąga prędkość 35 000 obr./min? Czy po raz pierwszy Xiaomi wyprodukowało silnik mocniejszy niż Tesla i inni?
Za wysoką prędkością 35000 obrotów na minutę kryje się wiele innowacyjnych wysiłków w zakresie projektowania strukturalnego, technologii materiałowej i innych aspektów. Wśród nich najważniejsze jest to, że Xiaomi wykorzystuje „technologię nawijania włókien węglowych utwardzanych laserowo” do innowacyjnego projektowania tulei wirnika silnika o dużej prędkości i uzyskało odpowiedni patent na wirnik.
W porównaniu z metodą nawijania włókien węglowych na mokro, która wymaga „szczotkowania żywicy do utwardzania po nawijaniu włókien węglowych”, proces nawijania Xiaomi z utwardzaniem laserowym nie wykorzystuje włókien węglowych i kleju żywicznego, ale taśmy z włókna węglowego. Proces jest prosty, wszystko odbywa się na jednym stanowisku, a naprężenie jest utrzymywane bezpośrednio podczas procesu nawijania.
Jakie konkretne korzyści może przynieść rozwiązanie technologii inwersji CTB firmy Xiaomi?
Zestaw akumulatorów Xiaomi CTB ma konstrukcję odwróconego ogniwa akumulatora. W porównaniu z tradycyjnym pionowym ogniwem akumulatorowym, ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa jest skierowany w dół.
Dzięki jedynej w Chinach konstrukcji górnej pokrywy z nieporowatej stali o wysokiej wytrzymałości i najbardziej rygorystycznym na świecie normom bezpieczeństwa przed niekontrolowaną temperaturą, gwarantuje to, że nawet w ekstremalnych warunkach kabina pasażerska jest całkowicie odizolowana od komory akumulatora.
Nawet przy 55 stopniach Celsjusza bez otwartego płomienia, bez rozprzestrzeniania się ciepła, zawór bezpieczeństwa skierowany w dół, nieporowata górna pokrywa, stanowi górną granicą zdolności ochrony akumulatora.
Jaki standard SU7 przetestowano w teście łosia przy prędkości 82 km/h?
Test łosia Xiaomi SU7 przeprowadzono w pełnej zgodności z międzynarodową normą ISO 3888-2, wynik testu łosia wynosi 82 km/h.
Jeśli jesteś ostrożny, zauważysz, że szerokość drogi w środkowej części testu jest nadal nieco węższa niż norma krajowa, co daje dodatkowe trudności. Test łosia jest kompleksowym testem odzwierciedlającym szereg możliwości, takich jak prowadzenie, stabilność nadwozia itp., Media mogą porównać rzeczywisty test po oficjalnej premierze Xiaomi SU7.
Czy pięciogwiazdkowy standard bezpieczeństwa w przypadku zderzenia jest standardem? Czy są jakieś różnice w zakresie bezpieczeństwa w razie wypadku pomiędzy wersją standardową a wersją MAX?
Niezależnie od wersji samochodu, wyniki testów zderzeniowych bezpieczeństwa są na najwyższym poziomie. Do projektowania naszych produktów wybraliśmy najbardziej rygorystyczne standardy. Seria Xiaomi SU7 osiągnęła pięciogwiazdkowy standard bezpieczeństwa w wersji C-NCAP 2024 i pięciogwiazdkowy standard bezpieczeństwa w wersji E-NCAP 2023. Standardy bezpieczeństwa i C-IASI 2023 w wersji 3G+ to doskonałe standardy bezpieczeństwa.
Czy samochody Xiaomi przewidziano jedynie w trzech kolorach? Czy wersja produkcyjna przewiduje również kolor biały lub czarny?
Ogłosiliśmy trzy kolory Xiaomi SU7, a mianowicie Gulf Blue, Olive Green i Elegant Grey. Wszystkie trzy kolory są bardzo pięknie prezentują się na rzeczywistym samochodzie. Nasz zespół projektowy włożył wiele wysiłku w badania i rozwój kolorów oraz technologię lakierów samochodowych.
Widzieliśmy, że wielu użytkowników pytają, czy istnieje klasyczny czarno-biały schemat kolorów. Mamy więcej kolorów do wyboru. Przedstawimy je, gdy oficjalnie je wprowadzimy. Czytaj także: Xiaomi uruchomiło nową stronę internetową do zamawiania SU7. Czego się z niej dowiemy?
Dlaczego pierwszy samochód nazywa się SU7?
„SU” to skrót od Speed Ultra. Cyfra „7” to pozycjonowanie szeregowe określone zgodnie z powszechnymi krajowymi nawykami poznawczymi dotyczącymi pozycjonowania modeli.
Rozmiar modelu jest w przybliżeniu taki sam jak BMW serii 5. Wysoka wydajność to DNA Xiaomi. Tesla twierdzi, że nie będzie produkować wolnych samochodów, i my robimy to samo.
Jeśli chodzi o wymowę, również szczegółowo omówiliśmy to wewnętrznie. Ostatecznie wszyscy uznali, że lepiej będzie nazwać go „Su 7”. Tak jak nazywa się przyjaciela, bardziej intymnie.
Czy Xiaomi SU7 trafi do sprzedaży na całym świecie?
To jedno z ważniejszych pytań. Wielu potencjalnych klientów chciałoby znać odpowiedź na nie. Chiński producent, tak na nie odpowiedział:
Obecnie skupiamy się na oficjalnej krajowej premierze i notowaniu. Naszym ostatecznym celem jest jednak, aby samochody Xiaomi ścigały się na każdej ulicy na całym świecie.
To dobra wiadomość dla wielu fanów giganta smartfonów w Europie. Co prawda należy się liczyć, że aczkolwiek nie nastąpi to szybko, to zobaczymy samochody Xiaomi na ulicach Europy.
Ponadto jak potwierdził producent w jednym z pytań: Jasne jest, że jesteśmy bardziej pragmatyczni i nie będziemy wystawiać tych skandalicznych flag, więc nadal jesteśmy pewni, że Xiaomi SU7 obecnie nie ma konkurentów w cenie 500 000 juanów (ok.267 tys. zł).
źródło: Weibo.com, CNC