W Hiszpanii zrobili SUV-y w cenie Dacii i klienci szaleją z zakupami. Teraz są gotowe, by wyruszyć na sąsiednie rynki

Doskonała relacja jakości i ceny to coś, co do tej pory kojarzyło nam się z Dacią. Odkąd na rynki Europy trafiły marki z Chin, każda chce zdominować modny segment SUV-ów. Koncerny Chery Automobile miał sprytny plan, który właśnie przynosi efekty. Model na praktycznie każdą kieszeń już działa na nerwy rumuńskiej marce.

SUV EBRO S700
Podaj dalej

Chery pozwoliło odrodzić się hiszpańskiej marce i nowymi SUV-ami pisze historię sukcesu

Hiszpańskie, a raczej chińsko- hiszpańskie EBRO uderzyło w czułe struny fanów kultowej marki, która jest legendą hiszpańskiej motoryzacji. Chery wspierając zapomnianego producenta i inwestując w dawną fabrykę Nissana w Barcelonie, bardzo sprytnie przyciągnęło do salonów klientów. Na początek zaoferowało im dwa gustowne SUV-y.

Wyprodukowane w fabryce EBRO w Zona Franca, stanowią dziś bardzo ciekawą alternatywę dla niedrogich modeli w modnym segmencie. Relacja jakości i ceny doprowadziła do tego, że wyniki sprzedaży budzą niepokój u Dacii i spółki. Dane podsumowujące sprzedaż są dla producenta więcej niż zadowalające.

W ofercie pojawiły się nowe wersje topowych SUV-ów wyposażone w napęd hybrydowy. Za EBRO S700 PHEV trzeba w Hiszpanii zapłacić 28260 euro (ok.121 tys.zł), a za EBRO S800 PHEV 32 860 euro (ok.140 tys. zł). EBRO s700 PHEV przejedzie zatankowany i naładowany do 1200 km zasięgu, 90 km w trybie elektrycznym. Uzupełnienie energii z 30% do 80% zajmuje 19 minut. Etykieta eko i zaawansowana technologie znajdują mu wielu klientów.

EBRO S700 korzysta z podwójnego zakrzywionego ekranu składającego się z dwóch paneli o wysokiej rozdzielczości 12,3”, z szybką reakcją i brakiem odblasków. To ułatwia codzienne korzystanie bez rozpraszania uwagi. Ponadto system multimedialny, zarządzany przez najnowocześniejszy procesor, umożliwia płynną łączność bezprzewodową z Apple CarPlay i Android Auto. Inteligentny kokpit, który na nowo definiuje standard komfortu i łączności w Hiszpanii. Złą wiadomością dla konkurencji jest informacja, że EBRO przymierza się do ekspansji na sąsiednie rynki Europy.

SUV Ebro S800
EBRO S800 PHEV foto. materiały producenta

EBRO teraz realizuje ambitny proces ekspansji w całej Hiszpanii

Marka spółki Chery osiągnęła kamień milowy w realizacji swojego celu, jakim umocnienie biznesu i dalsza ekspansja. Sieć sprzedaży EBRO obejmuje już 50 oficjalnych dealerów. To wszystko w czasie, gdy od premiery pierwszego modelu minęły 4 miesiące. Sieć oferuje wysokiej jakości obsługę oraz wsparcie posprzedażowe dla pojazdów objętych oficjalną 7-letnią gwarancją ( z limitem na 150 000 kilometrów). Do końca 2025 roku sieć salonów ma liczyć 80 placówek, co powinno zapewnić dostęp do zakupów klientom w całej Hiszpanii.

Dodatkowo EBRO nie chcąc popełniać tych samych błędów co MG, nawiązało strategiczne sojusze, aby zagwarantować sprawną logistykę, dostępność do części i 24-godzinne dostawy klientom na całym półwyspie. Centrum logistyczne części zamiennych EBRO Spain ma swoją lokalizację w zakładach Kuehne + Nagel w Azuqueca de Henares (  Prowincja Guadalajara). Tymczasem marka szykuje premierę nowego budżetowego SUV-a EBRO S400 na targach Automobile Barcelona 2025.

W 2025 roku EBRO osiągnął 9% udziału w rynku średnich i dużych SUV-ów napędzanych benzyną. Jeśli weźmiemy pod uwagę sam marzec, liczba ta wzrasta do 12%. W sumie od czasu niedawnego wprowadzenia marki na rynek sprzedano 930 sztuk EBRO S700 i 252 sztuki EBRO S800. To daje łącznie ilość 1182 zarejestrowanych egzemplarzy. Analiza sprzedaży w marcu wykazała, że ​​zarejestrowano 454 sztuki EBRO S700. To plasuje tego SUV-a w pierwszej piątce w swoim segmencie. Sprzedaż S800 pozwoliła mu uzyskać pierwsze miejsce wśród dużych, benzynowych 7-osobowych SUV-ów. Trzeba pamiętać, że EBRO S700 zadebiutował w styczniu, a S800, siedmiomiejscowy SUV tej marki, zadebiutował w połowie lutego 2024 r.

Chery miało zatem świetny pomysł z hiszpańskim sojuszem, który pozwolił mu zarobić na swoim Chery Tiggo 7 (model S700 wywodzi się z tego modelu) i Chery Tiggo 8 ( baza dla modelu S800). Ten strategiczny sojusz odegrał kluczową rolę w wejściu odrodzonej marki na rynek samochodów.

Ebro S700 PHEV
Ebro S700 PHEV, foto: materiały producenta
EBRO s800 SUV int
Wnętrze modelu EBRO s800 fot. materiały producenta

Przeczytaj również