Ten minivan oferuje aż 7 miejsc i jest premium
Nie jest już tajemnicą, że BYD zaprezentuje na targach w Monachium we wrześniu swoją Denzę D9. Tym samym kolejną chińska marka będzie oferowana kierowcom w Europie. Ostatnio w czerwcu zadebiutowała Omoda.
Elektryczny MPV Denza D9 to mocny rywal dla Maxus Mifa 9 z poszukiwanym obecnie napędem. Ciekawi tego, co oferuje, będą go mogli oglądać od 5 do 10 września w stolicy Bawarii. Denza to marka założona w 2010 roku, jako spółka joint venture pomiędzy BYD i Daimlerem (Mercedes-Benz). Celem powołania jej do życia było przekształcenie jej w chińską Teslę.
Denza D9 to 7-miejscowy elektryczny minivan, nie tylko może pokonać Maxusa Mifa 9, ale Volkswagena ID.Buzz LWB, ale nie tylko. Jest także zagrożeniem dla Mercedesa EQV ponieważ Denza oferowana jest jako marka premium.
Wystarczy spojrzeć, by wiedzieć, że wnętrze jest tak samo tłuste, jak bryła luksusowego chińskiego samochodu. Pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni w środku a chiński przepych, w którym maczał palce Mercedes, wielu poszukującym pojazdu tego typu przypadnie do gustu.
Wyświetl ten post na Instagramie
Denza N7 to elitarny rywal Tesli Model Y
Model N7 od Denzy to mocny rywal dla amerykańskiej Tesli Model Y, ale z jakiegoś powodu BYD zdecydował, że to N9 trafi do Europy. Ten elektryczny luksusowy minivan nie dość, że ma dwa gniazda CCS do ładowania, to dodatkowo oprogramowanie pozwala na to, by ładować go z dwóch ładowarek jednocześnie.
Wiadomo, że czas ładowania i zasięg są kluczowe dla tego typu samochodów. Co w tej materii oferuje Denza D9? To unikalny projekt, który zrywa ze schematami poprzednich modeli firmy. Wyjątkowa jest estetyka z imponującą przednią osłoną chłodnicy, która łączy w sobie klosze świateł w górnych końcach, uzupełnioną charakterystycznymi chromowanymi listwami.
Pozioma konstrukcja boków maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną, ułatwiając dostęp przez przesuwane tylne drzwi. Siedem miejsc oferuje się w układzie 2+2+3. Takie solidne nadwozie osiąga długość 5,25 m. Szczegółów technicznych jeszcze nie ujawniono. Wersja na rynek chiński oferuje zasięg do 600 km, a 10 minut ładowania wystarcza na pokonanie 150 km.
Warto zauważyć, że BYD to poważny rywal dla znanych starych europejskich marek. Według firmy badawczej Dataforce w pierwszych siedmiu miesiącach 2023 roku BYD sprzedało w Europie 2492 samochody. W tym 1977 z nich to Atto 3. Ten kompaktowy SUV, zdetronizował nawet Volkswagena ID.4, jako najlepiej sprzedający się szwedzki pojazd elektryczny. Czytaj także: Przyjeżdża do Europy, by zająć miejsce modelu od Dacii. To może mu się udać – nie dość, że jest dobrej jakości, to na dodatek tani i piękny