Nowy SUV Volkswagena jest znacznie atrakcyjniejszą opcją niż T-Cross
Volkswagen doda do swojej oferty całkowicie innowacyjnego, nowoczesnego SUV-a, który zdetronizuje T-Crossa. Niemiecki producent, który znany jest głównie ze swojej działalności w Europie, zainauguruje nim nowy segment SUV-ów T na rynku Brazylii. Pojazdy tego segmentu zyskują bowiem na popularności także na kontynencie południowoamerykańskim.
Stworzony, opracowany i wyprodukowany w Brazylii nowy model Volkswagena charakteryzuje się zupełnie nowym designem. Nazywa się Tera i wzmocni rodzinę SUV-ów składającą się z nowego T-Crossa (najlepiej sprzedającego się pojazdu użytkowego w Brazylii), Nivusa, Taosa i Tiguana.
Wielu jednak uważa, że nowy SUV, który wyszedł bezpośrednio spod rąk José Carlosa Pavone, szefa działu designu Volkswagena w Ameryce zakończy panowanie T-Crossa. Choć dzieli z nim platformę, to wypada znacznie ciekawiej wizualnie i jest modelem o doskonałym stosunku jakości do ceny.
Odważny design modelu, z płynnymi liniami i estetyką przemawia do poszukujących nowoczesnego i wyrafinowanego SUV-a. Topowa wersja VW Tera będzie nazywać się „High”. Zwężone reflektory nadają mu bardziej sportowy wygląd, a 17-calowe felgi w najwyższej wersji, zapewnią jeszcze bardziej imponujący wygląd.

Volkswagen Tera jest prawie gotowy i zamierza zostać nową gwiazdą garaży
Nowy Volkswagen Tera chce być nową ikoną popkultury marki na kontynencie południowoamerykańskim. Przystępny cenowo będzie konkurencją m.in. dla Renault Kardian. Obecnie już niemal pozbawiony kamuflażu model przechodzi testy zimowe w Europie.
Volkswagen T-Cross pozostanie w bardzo skomplikowanej sytuacji, ponieważ pomimo niedawnego remontu, nadal pozostaje jedną z najstarszych opcji w ofercie Volkswagena. Nowy SUV zapożyczając elementy stylistyczne z innych SUV-ów w ofercie Volkswagena, będzie znacznie ciekawszą opcją.
Obecnie brak jest oficjalnej specyfikacji modelu, ale wiele publikacji wskazuje, że Tera będzie miał rozstaw osi 2566 mm. Pod maską SUV-a Volkswagen umieści dobrze znany 1,0-litrowy 3-cylindrowy silnik TSI. Moc 116 KM będzie przekazywana na przednie koła, w zależności od opcji za pomocą automatycznej lub manualnej skrzyni biegów. Silnik TSI jest znany z technologii turbodoładowania. Oferuje większy moment obrotowy i szybsze przyspieszenie bez uszczerbku dla oszczędności paliwa.
Po debiucie w marcu w Ameryce Południowej VW Tera w 2026 roku trafi na rynek w Indiach. Oficjalne ceny nowego modelu nie są jeszcze znane. Wiele wskazuje jednak, że cennik modelu w zależności od wersji może wahać się od 16 000 do 24 000 euro. Taka oferta w przypadku sprzedaży w Europie uczyniłaby SUV-a jedną z najlepszych opcji w modnym segmencie.
Biorąc pod uwagę strategię Volkswagena mającą na celu zróżnicowanie planów na niektórych rynkach Ameryki Południowej i rynku europejskim, taka sytuacja wydaje się praktycznie niemożliwa. Nie jest jednak tajemnicą, że wielu, widząc ten model na pierwszych zajawkach, chętnie zamieniłoby swojego T-Crossa na nowego Terę.