Nowy SUV to ID. Code 01 z autonomiczną jazdą na poziomie L4
Volkswagen zaprezentował w Chinach elektrycznego SUV-a ID. Code 01. Jeszcze przed oficjalną prezentacją na Salonie Samochodowym w Pekinie 25 kwietnia ujawniono na jego temat kilka informacji.
Samochód jest przeznaczony do jazdy autonomicznej na poziomie L4. Kierownicę można schować do deski rozdzielczej po włączeniu trybu jazdy autonomicznej. Taka technologia to drugi najwyższy poziom AD, który nie wymaga interwencji kierowcy.
Nowy samochód to pojazd pokazowy, który stanowi zapowiedź przyszłego ID, jaki będzie dostępny w Chinach. Volkswagen twierdzi, że Code 01 ma nowe chińskie DNA, zgodnie ze strategią „w Chinach dla Chin”. Podobnie jak nowa submarka Volkswagena, o której pisaliśmy tutaj.
ID Code 01 to propozycja dla młodszych klientów
Volkswagen twierdzi, że samochód stanowi koncepcję przyszłego modelu ID skierowanego do młodszych klientów. W trosce o ich wygodę na pokładzie samochodu znalazł się ciekawy gadżet, którego Europejczycy mogą im pozazdrościć.
Na desce rozdzielczej znajduje bowiem LUPO – automatyczny odkurzacz, stanowiący odpowiednik urządzenia Mi Robot od Xiaomi. Jest jednak mniejszy i przeznaczony do użytku w samochodzie. Kiedy pojazd przejdzie w tryb higiena, to LUPO wypełza i zaczyna czyścić pojazd. Ma również możliwość dezynfekcji powierzchni światłem UV.
„ID. CODE daje pierwszy podgląd na przyszłość Volkswagena w Chinach: z nowym designem, nowym standardem technologicznym i holistycznym doświadczeniem marki zorientowanym specjalnie na potrzeby i życzenia naszych chińskich klientów. Wraz z naszymi chińskimi partnerami rozpoczynamy nową erę mobilności w Chinach”- powiedział Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen.
Wiadomo, że rodzina modeli ID. powiększy się do 16 modeli. Volkswagen opracowuje dwa nowe samochody klasy średniej w oparciu o platformę elektryczną, którą licencjonował od chińskiego startupu Xpeng. Pierwsze takie pojazdy pojawią się na chińskim rynku w 2026 roku.
Volkswagen China Technology Company (VCTC) opracowuje także platformę elektryczną specjalnie dla Chin: CMP (China Main Plattform). Od 2026 roku powstaną na niej co najmniej cztery dodatkowe modele dla elektrycznego segmentu. Jak wspominaliśmy wcześniej Volkswagen China przewiduje także uruchomienie submarki ID.UX w 2025 roku. Pierwszy pojazd ma nosić nazwę ID.UNYX i zobaczymy go jeszcze w tym roku.
Oficjalną prezentację ID. Code 01 podczas konferencji w Pekinie można obejrzeć tutaj.