Inteligenty SUV ze złotym logo niestety „w Chinach, dla Chin”
SUV z nowej rodziny inteligentnych pojazdów Volkswagena to pierwszy w 100% elektryczny kompaktowy SUV coupe nowej spółki producenta. Ma jako jedyny w portfolio producenta złote logo i ekstrawagancki wygląd. Podkreśla go przyciemniona rama, nadkola i wlot powietrza z przodu.
Reflektory matrycowe LED i z tyłu zestaw reflektorów typu przelotowego podkreślają wraz ze sportową sylwetką typu fastback nowy wymiar inteligencji pojazdu. Dodatkowo nowe auto posiada bardzo przebudowaną przednią część, w której ukryto kanały powietrzne, które mają na celu zmniejszenie oporu powietrza całego pojazdu. Ponadto samochód wyposażony w 21-calowe koła w stylu mecha, to także coś, czego nie można zobaczyć w poprzednich modelach Volkswagena.
Nie jest tajemnicą, że taki model, gdyby się znalazł w ofercie w Europie, budziłby więcej emocji niż ID.4. To nieco niższy od ID. UNYX elektryczny SUV Volkswagena. Jeśli chodzi o wielkość nadwozia to długość, szerokość i wysokość nowego samochodu wynoszą odpowiednio 4663/1860/1610 mm, a rozstaw osi wynosi 2766 mm.
We wnętrzu kompaktowego SUV-a producent kontynuuje znaną nam z rodziny ID stylistykę. Model wyposażono w pełną tablicę przyrządów LCD i duży centralny ekran kontrolny, który jest lekko pochylony w stronę głównej pozycji za kierownicą. Wylot klimatyzacji znajduje się pod ekranem.
Trójramienna kierownica ma spłaszczony u dołu kształt, co podkreśla sportowy charakter. Centralny schowek zaś ma nowatorską dwudrzwiową konstrukcję. Kryje się w nim podwójny uchwyt na kubek i funkcja bezprzewodowego ładowania telefonu komórkowego.
Premiera ID.UNYX pod koniec czerwca
Niedawno dowiedzieliśmy się z publikacji chińskich mediów, że premiera ID.UNYX ma nastąpić pod koniec czerwca. Co prawda oczekiwano, że kompaktowy SUV trafi do oferty producenta w Chinach jeszcze w tym roku, ale chyba nikt się nie spodziewał, że nastąpi to w zaledwie 2 miesiące po publicznym ujawnieniu nowego modelu.
Jak poinformowano, nowy samochód będzie wyposażony w pojedynczy silnik o mocy 170 kW. Będzie także opcja z podwójnym silnikiem o mocy 250 kW. ID. Maksymalna moc przedniego silnika wynosi 80 kW, a maksymalna moc tylnego silnika to 170 kW. To stosunkowo przeciętna wartość jak na chiński rynek pojazdów EV.
UNYX wyposażony w akumulator CATL o pojemności 82,4 kWh ma zasięg (CLTC) wynoszący odpowiednio 621 km i 565 km. Cena modelu będzie na pewno zależna od jego konfiguracji pod względem napędu i stopnia inteligencji. Szczegółów na ten temat jeszcze nie znamy.
Volkswagen (Anhui) Co., Ltd. to spółka joint venture Volkswagena i JAC , w której udział niemieckiego producenta wynosi 75%. ID.UNYX jest pierwszym modelem tej spółki, dlatego cena jest bardzo istotna. Mówi się, że może oscylować w pobliżu Volkswagena ID.4. Inteligentny kompaktowy SUV po wprowadzeniu go na rynek w Chinach będzie konkurować z mocnymi rywalami. Na przykład z BYD Song PLUS EV.