Czy BYD pobije nowym SUV-em bestseller od Tesli? Song L od daty premiery świetnie się sprzedaje

Im bliżej do końca roku, tym szybsze tempo zyskuje wyścig o miano najlepszego globalnego sprzedawcy pomiędzy Teslą chińskim BYD. Do osiągnięcia sukcesu obie marki dzieli niewielki dystans. Premiera nowego Song L może zadziałać na korzyść azjatyckiego producenta.

BYD Song L
Podaj dalej

BYD Song L zdobył 8000 nabywców w ciągu 3 dni

Wyścig o miano najlepszego sprzedawcy samochodów elektrycznych jest na finiszu, a BYD ma dużą szansę pobić amerykańskiego giganta Teslę.

Jak informowaliśmy, w listopadzie producent ustanowił kolejny rekord sprzedaży, kiedy to nabywcy sięgnęli po rekordową liczbę 301 903 nowych pojazdów NEV. Tym samym BYD wyprzedził po raz pierwszy w miesięcznej sprzedaży popularnego Nissana.

Teraz wyścig producentów pojazdów elektrycznych nabiera tempa. BYD teraz zamierza dogonić Teslę w globalnej sprzedaży samochodów. Ma czas do końca roku, więc jest go niewiele. Jego atutem może być teraz najnowszy elektryczny SUV, Song L. To bezpośredni konkurent bestsellera, Tesli Model Y.

Dostępny w pięciu wersjach wyposażenia SUV zrobił ogromne wrażenie na kwietniowym Salonie Samochodowym w Szanghaju. Do tego doszła atrakcyjna cena, która jest bardzo ważnym kryterium w Chinach. Wygląda na to, że po premierze niewiele się zmieniło w kwestii jego popularności. W ciągu trzech dni od premiery sprzedano 8 tysięcy egzemplarzy tego modelu.

Cena i nadwozie czynią Song L świetną alternatywą na rodzinny samochód

Według raportu chińskiej firmy CarFans, BYD Song L w ciągu pierwszych trzech dni obecności na rynku znalazł ponad 8 000 szczęśliwych nabywców. Dla porównania nowego Volkswagena ID.7 w tym samym czasie zakupiło 300 klientów.

Nowego SUV’a od BYD w każdym salonie zamówiło 4 do 5 klientów. Wielu z nich dowiedziało się, że taki model istnieje, widząc go w sklepie. Nie bez znaczenia są oprócz atrakcyjnego wyglądu, także atrakcyjne ceny modelu, czego zabrakło w przypadku modelu Volkswagena.

Klienci decydujący się na taki zakup znaleźli się w grupie wiekowej ok. 25 do 35 lat. W tym 70% stanowili mężczyźni. Co ciekawe 30% kupujących kupiło wersję Excellence z zasięgiem 662 km. Taka kosztuje w Chinach 229 800 juanów (128 239,81 zł). Dominującym kolorem zarówno wnętrza, jak i nadwozia był biały.

Chiński producent samochodów w ciągu roku dogonił Teslę pod względem globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych. W trzecim kwartale BYD przekazał klientom 431 603 pojazdów elektrycznych i jest na dobrej drodze, by zakończyć rok sukcesem.

Przeczytaj również