Toyota rozszerza ofertę o SUV-a w sam raz na nowe czasy
Tytuł jednej z najlepiej sprzedających się marek Toyota zawdzięcza decyzji, którą Japończycy podjęli wiele lat temu. Stawiając wszystko na hybrydowe silniki z możliwością samodzielnego ładowania, w przeciwieństwie do wielu rywali osiągnęli sukces.
Wyniki sprzedaży Toyoty stały się wyznacznikiem trendu hybrydyzacji napędów, któremu dziś poddało się wiele marek. Jednak zdecydowano o nim dopiero wtedy, gdy zwrócono uwagę, że japońska marka nie spieszyła się z elektryfikacją oferty. Krytykowana za to do niedawna dzięki świetnym wynikom sprzedaży dziś potwierdza, że była to słuszna decyzja.
Znalezienie odpowiedniego momentu na uzupełnienie oferty o modele elektryczne pozwoliło Toyocie uniknąć strat wynikających z niskiego popytu na tego rodzaju pojazdy. Racjonalne podejście zaowocowało pierwszym modelem elektrycznym Toyoty bZ4x w 2022 r. W tym roku marka tchnie nieco świeżości do swojej oferty z pomocą nowego SUV-a, który jednak nie ma nic wspólnego z elektrycznym crossoverem.

Urban Cruiser pogromca BYD Atto 2 jest skazany na sukces
Toyota ma już gotową gwiazdę segmentu B-SUV-ów elektrycznych. Wprowadzając do oferty model Urban Cruiser, zamierza osiągnąć sukces. Ten elektryczny samochód nie jest byle jakim SUV-em. Jego spalinowy odpowiednik stanowiący połączenie z hatchbackiem był rywalem Suzuki SX4 i Kia Soul w latach 2008-2014.
Zreaktywowany pojazd zarówno pod względem języka designu, jak i technologii jest wyjątkowy. To między innymi dlatego, że Toyota opracowała go wspólnie z Suzuki. Na dodatek ma być jednym z najlepszych, jeśli chodzi o relację jakości do ceny. Nie bez powodu mówi się o nim, że będzie dla wielu lepszą opcją niż chiński BYD Atto 2.
Toyota Urban Cruiser to model przeznaczony do codziennego użytku w miastach. Mały promień skrętu wynoszący 5,2 m ułatwi manewrowanie. Nieco większy od Yarisa Cross model otrzyma zasięg oscylujący w granicach od 300 do 400 km. Oferta uwzględni różne opcje pod względem mocy i wyposażenia.
Według Japończyków 2025 rok to dobry czas na premierę kolejnego pojazdu elektrycznego. Trafiają one znacznie częściej do garaży jako pojazdy na co dzień, nawet jeśli odsetek udziału w rynku nie jest wciąż na pożądanym poziomie. Dobra cena w granicach poniżej 30 000 euro to dodatkowy atut. Pozwoli Toyocie pochwalić się jedną z najlepszych ofert w segmencie pojazdów w 100% elektrycznych.


