Nowy BYD Seal 07 DM-i i Seal EV 2025 to nie tylko nowy wygląd
Całkowicie elektryczny model BYD Seal oraz Seal 07 DM-i zostaną oficjalnie zaprezentowane 8 sierpnia. Oprócz tego, że w gamie pojawi się nowy lakier, to na liście wyposażenia pojawią się elektryczne rolety przeciwsłoneczne dla panoramicznego dachu, podgrzewana kierownica i funkcja aromatyzacji /zapachu wnętrza samochodu.
Jeśli chodzi o inne opcje poprawiające komfort użytkowania pojazdu, to BYD Seal 2025 będzie pierwszym sedanem BYD, który otrzyma lidar. Ponadto inteligentne rozwiązania obejmą także opracowany przez BYD zaawansowany system wspomagania jazdy L2+. W rezultacie nawigacja, inteligentna jazda i szereg innych funkcji wejdą na nowy wyższy poziom.
Zgodnie z przedstawionymi zdjęciami Seal 2025 i Seal 07 DM-i zachowują klasyczne elementy istniejącego modelu. Konstrukcja zamkniętej przedniej osłony chłodnicy i reflektory w kształcie litery „e” połączone z wyjątkowymi światłami do jazdy dziennej zwiększają rozpoznawalność pojazdu. Reflektory i obszary świateł przeciwmgielnych otrzymały nowy wygląd.
Środkową osłonę chłodnicy BYD Seal 07 DM-i ozdobiono poziomymi liniami, co tworzy pewne zróżnicowanie w wyglądzie. Jednak najistotniejsza jest tu wyróżniająca się barwa nadwozia o błękitnym odcieniu nazwana „Sky Purple”.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia to długość, szerokość i wysokość Seal 07 DM-i wynoszą odpowiednio 4980/1890/1450 mm. Rozstaw osi wynosi 2920 mm. Jeśli chodzi o komfort prowadzenia, to regulacja podwozia zostanie w pewnym stopniu ulepszona i zoptymalizowana lub zostanie wyposażona w inteligentny system kontroli tłumienia nadwozia Yunnan-C. To powinno wpłynąć na lepszą stabilność, komfort i sterowność całego zawieszenia.
Dwa rodzaje mocy i dwie wersje akumulatorów
Według zapowiedzi dyrektora generalnego BYD Ocean Network:
„Nowy samochód przełamie „granice zużycia paliwa i żywotności baterii charakterystyczne dla tego samego produktu klasy”.
Jeśli chodzi o mechanikę, to Seal 07 DM-i wystąpi w 2 rodzajach pod względem mocy. W wersji hybrydowej plug-in z 1,5-silnikiem z maksymalną moc 74 kW, która współpracuje z silnikiem napędowym o maksymalnej mocy 160 kW. Ponadto z silnikiem 1,5T o maksymalnej mocy 115 kW połączonym z silnikiem napędowym o maksymalnej mocy 200 kW. BYD zapewnia tym samym zróżnicowaną ofertę pod względem mocy.
Jeśli chodzi o akumulatory, to Seal 07 DM-i oferuje dwie wersje o pojemności: 10,08 kWh i 17,626 kWh. To odpowiada zasięgowi jazdy na napędzie elektrycznym wynoszącym odpowiednio 55 km i 100 km.
Samochody Seal 2025 zbudowano w oparciu o technologię e-platformy 3.0 Evo firmy BYD. Wszystkie wyposażono w platformę wysokiego napięcia 800 V i elektryczny układ napędowy 12 w 1. Ponadto, dzięki zastosowaniu szeregu innowacyjnych technologii opracowanych niezależnie przez BYD, model Seal 2025 bardziej udoskonalono pod względem mocy wyjściowej, efektywności energetycznej i wygody ładowania.
Jeśli chodzi o cenę zakupu, to nie oczekuje się, że ulepszony model będzie kosztował więcej niż obecny. Zgodnie ze strategią BYD w Chinach powinien być oferowany w przedziale 149 800- 249 800 juanów z bardzo nieznaczną zmianą.
źródło: Autohome