To ostatni dzwonek na kultowego SUV-a za 110 tys. zł. Suzuki wycofa w sumie trzy modele z oferty

W obliczu konieczności przejścia na elektryfikację japońskie Suzuki musi zreorganizować swoją ofertę. Już wkrótce z listy modeli zniknie popularny tani SUV, bo producent musi ograniczyć sprzedaż do dwóch swoich SUV-ów, aby osiągnąć cele dotyczące emisji CO2. Znikną także dwa inne modele ultra kompaktowy SUV i sedan.

suzuki mini suv ignis
Podaj dalej

Suzuki tknie ofertę i wyklucza trzy modele z oferty

Japoński producent samochodów Suzuki rozważa radykalne posunięcia, aby jego oferta zachowała konkurencyjność i osiągała cele dotyczące emisji. Zakłada wycofanie mini SUV-a Ignisa, hybrydowego Swace’a i SUV-a Jimmny’ego na początku 2025 roku. Zmiany obejmą także ofertę Swifta, bo producent zamierza zrezygnować z wersji Sport Performance.

Jednocześnie Suzuki przygotowuje się do wprowadzenia na rynek w przyszłym roku swojego pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu. To strategiczna część planu mającego na celu spełnienie bardziej rygorystycznych norm emisji.

Wycofywanie nastąpi wcześniej w Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości europejskim rynku Suzuki. To ze względu na bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji. W efekcie tej decyzji japoński producent oczekuje w tym roku spadku sprzedaży samochodów w Europie o 19%.

SUV Suzuki Jimny
Suzuki Jimny jest teraz z homologacją ciężarową

To ostatnia szansa na taniego SUV-a od Suzuki

Suzuki zamierza się skupić teraz na SUV-ach Vitara, S-Cross oraz Swift i hybrydowym Across. Ten ostatni to odpowiednik Toyoty RAV4 o zmienionej nazwie.

Nie jest tajemnicą, że Vitara jest bestsellerem marki. Za Vitarą dalsze pozycje w hierarchii sprzedaży zajmują S-Cross i nowy Swift. Mały SUV Ignis, to czwarty najlepiej sprzedający się model Suzuki w Europie. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2024 roku Suzuki sprzedanło 16 111 egzemplarzy Ignisa.

We Włoszech okazał się bestsellerem i był drugim najpopularniejszym modelem Suzuki. To największy europejski rynek samochodowy japońskiego producenta.

Suzuki jest dobrym przykładem tego, że sama technologia hybrydowa jest niewystarczająca, aby spełnić nadchodzące rygorystyczne wymogi UE w zakresie emisji CO2. Normy są tak wyśrubowane, że Suzuki łączy swoje emisje z Toyotą, Mazdą i Subaru w Europie.

Pierwszy elektryczny samochód Suzuki będzie SUV-em. Koncepcyjny pojazd otrzymał nazwę eVX, akumulator o pojemności 60 kWh i zasięg 550 km. Globalną premierę nowego modelu Suzuki zaplanowało na rok 2025.

Dla klientów to ostatni dzwonek, by kupić sobie nowe spalinowe kultowe Jimny z salonu. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku mini SUV-a Ignis. Obydwa modele są teraz w bardzo przystępnej cenie odpowiednio 110 900 zł i 75 900 zł. Do 2030 roku Suzuki planuje wprowadzić na rynek europejski pięć modeli elektrycznych, co oznacza istotną zmianę w ofercie produktów. NIE PRZEGAPNowiutki japoński SUV w promocji pachnie bestsellerem. To świetny plan „B” dla droższej Toyoty

mini SUV Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

źródło: AutomotiveNewsEurope

Przeczytaj również