Ten model to wcale nie SUV, a jest królem w Polsce. Można go mieć już za niecałe 107 000 zł

Polacy od lat stawiają na modele preferencyjnych marek tj. Skoda, Toyota, czy Nissan. Wbrew pozorom od początku roku prym wiedzie model, który wcale nie jest w modnym nadwoziu SUV. Japoński model marki słynącej z niezawodności daje producentowi sporo radości, gdy patrzy na słupki sprzedaży.

NIE SUV tylko Toyota Corolla najchetniej kupowana w PL
Podaj dalej

Maj bez zaskoczeń Polacy stawiają na Toyotę

Kolejny miesiąc w roku już za nami, więc można dokonać podsumowań sprzedaży samochodów na rynku w Polsce. Tu niespodzianek brak. Wśród referencyjnych marek nadal jest Toyota, która utrzymuje tym samym pozycję lidera od początku roku. Tylko w maju Polacy zarejestrowali 44 500 modele tego producenta, jednak jak do tej pory to właśnie w maju marka sprzedała najmniej samochodów.

Biorąc pod uwagę, że na rynku nadal dominują przedsiębiorcy, jeśli chodzi o zakupy to po piętach depcze Toyocie czeska Skoda. To właśnie jej model dominuje w maju nad rywalami i zajmuje czołową pozycję. Wyprzedza tym samym Toyotę RAV4, która znalazła się na drugiej pozycji rankingu opublikowanego przez SAMAR. Kto zaś od początku roku dzierży zwycięską kartę?

Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo

nie SUV a Toyota Corolla Touring Sports 2023
Toyota Corolla Touring Sports 2023 fot. Toyota

Ulubiony model to nie SUV  i jest w trzech opcjach nadwozia do wyboru

Podsumowanie zakupów Polaków pozwoliło wyłonić zwycięzcę wśród modeli referencyjnych marek. Nie jest to wbrew pozorom SUV od Toyoty tylko model dostępny w trzech opcjach do wyboru jako: sedan, hatchback i kombi.

Toyota Corolla, bo o niej mówimy, pokonała Skodę Octavię i dzierży zwycięską kartę, jako najczęściej kupowany w tym roku samochód osobowy. Jednak jeśli chodzi o segment klientów, to taką opcję najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Polacy nieposiadający firm stawiają na Toyotę Yaris Cross, czyli mniejszego miejskiego SUV-a.

Toyota Corolla sedan  jest już dostępna od 106 900 zł, a hatchback od 126 900 zł brutto. Jest hybrydowa i oszczędna a producent słynie z niezawodności. W podstawowej wersji wyposażenia Basic klienci otrzymują m.in.:

– system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym (10,5″ HD),
– Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC),
– klimatyzację automatyczną (dwustrefowa),
– trójramienną kierownicę obszytą skórą,
– Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3″).

Model napędza silnik benzynowy o mocy 140 KM (142 Nm), który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Samochód w tej konfiguracji przyspiesza do setki w 9,1 sekundy i zadowala się zużyciem 4,4 l/100 km. To oprócz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa decyduje o tym, że oferta jest warta zainteresowania wśród klientów flotowych i prywatnych. Ci pierwsi jednak wybierają Corolle najchętniej.

Warto wiedzieć, że chińska marka, która zadebiutowała na rynku w listopadzie 2023 roku, zajęła w maju 17 pozycję. MG Motor należąca do chińskiego giganta SAIC wprowadzi na rynek w tym roku konkurencyjny dla Toyoty model z wydajnym napędem hybrydowym. MG3 oferowany już np. w Hiszpanii nie ma sobie równych pod względem ceny, wyposażenia i technologii.

nie suv tylko Toyota Corolla
ranking sprzedaży samochodów SAMAR od stycznia do konca maja

Przeczytaj również