DR Automobiles & EVO to nowy koszmar producenta Dacii
Każdy szanujący się sprzedawca Dacii wie, że dziś dobrze się sprzeda samochód, który oferuje niskie zużycie paliwa i ma niską cenę. Takie modele są najchętniej wybierane przez kierowców, ale to nie wystarczy Dacii, by pozbyć się rywali, których na rynku przybywa. Producenci samochodów zdali sobie sprawę, że można na takich modelach całkiem nieźle zarobić.
Marka DR prawdopodobnie nic ci nie mówi, a szkoda, bo właśnie podbija włoski rynek. Modele, jakie oferuje, są hitem z trzech względów: są tanie, bogato wyposażone i mają instalację na LPG. To paliwo jest dziś najtańsze na rynku.
Na ten sukces DR pracowało od 2006 roku, kiedy to Massimo di Risio wpadł na szalony pomysł, by sprzedawać samochody sprowadzane z Chin pod szyldem nowej marki. Dziś DR Automobiles, zrodzone z porozumienia między DR Motor Company i chińskim gigantem Chery, wyprzedziła głównych producentów samochodów, takich jak Mazda, Volvo, Jaguar, Land Rover, a nawet Honda.
cd. tekstu pod grafiką
Boom na samochody od DR trwa od 2018 roku
DR Automobiles & EVO DR zaktualizowało gamę modeli w 2018 roku i utworzyło własną sieć dealerów. Dostęp dużej oferty samochodów i dużej sieci serwisów pozwolił marce rozwinąć skrzydła. Nowe modele są przyjemne dla oka, oferują bogate wyposażenie, a dodatkowo mają instalację LPG. To olbrzymi atut przy obecnych cenach paliwa.
W pierwszym kwartale 2022 roku, jak pisze motorsactu.com, zarejestrowano 7601 samochodów, dzięki nowej odświeżonej gamie modeli. Obecnie DR Automobiles & EVO oferuje modele: 3, 35, 4.0, 5.0 i 6.0. Każdy z nich oparto na samochodach chińskiego Chery.
cd. tekstu pod grafiką
DR 3 w wersji podstawowej kosztuje 16 400 EUR ( 76 944,45 zł). Wersja modelu z LPG wymaga dopłaty 1000 euro (4691,73 zł). W tej cenie kierowca otrzymuję kompletną listę wyposażenia, m.in. nowoczesny ekran multimedialny i wolnossący silnik o mocy 116 KM.
Nieco większy DR 4.0 kosztuje 18 900 euro (88673,79 zł) w wersji z manualną skrzynią biegów. Dla oszczędzających paliwo jest dostępna wersja z LPG, za którą trzeba zapłacić 19 900 euro (93365,53 zł). Model DR 5.0, jest oferowany w cenie 20 900 euro (980572,61 zł).
Jedyny model oferowany z silnikiem spalinowym to DR F35, którego napędza 1,5-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa. Za taki nowy samochód trzeba zapłacić co najmniej 24 900 euro (116824,20 zł).
W zeszłym tygodniu podczas targów MIMO 2022, Włosi zaprezentowali, nowe, high-endowe marki Sportequipe i ICKX. NA razie marki sa dostępne w Hiszpanii, Francji, Włoszech i Bułgarii.