Większy niż Tesla Model Y i zaawansowany technologicznie chce zdetronizować konkurenta
Onvo to nowa chińska marka, która podobnie jak Firefly jest spółką zależną Nio. Ten ostatni chiński producent już jest obecny na niektórych europejskich rynkach. Onvo podobnie jak Firefly dopiero rozpoczyna ofensywę modelową w Europie. Wykorzysta do tego dużego SUV-a klasy premium o nazwie L60.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to oferuje większą przestrzeń niż Tesla Model Y. Długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4,828 m/1,93 m/1,616 m a rozstaw osi wynosi 2,950 m. Pojemność bagażnika natomiast jest skromniejsza i wynosi 495 litrów w konfiguracji pięciomiejscowej.
Projekt wnętrza charakteryzuje się minimalistycznym, ale technologicznym podejściem producenta. Centralny ekran o rozmiarze 17,2-cala uzupełniono 13-calowym wyświetlaczem przeziernym, co wyróżnia się konfiguracją na tle podejścia Tesli. Standardowo wyposażony w Dolby Atmos 7.1.4 i pełną gamę aplikacji audiowizualnych, L60 oferuje m.in. zdalny monitoring na żywo 360° na zewnątrz pojazdu. Zdarzenia awaryjne można sprawdzić w dowolnym momencie. Inteligentne dźwięki strażników zewnętrznych dodatkowo wzmacniają poczucie bezpieczeństwa. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji m.in. 8-calowy ekran rozrywkowy. Jednak najważniejsze są innowacje technologiczne L60, które stanowią serce tego modelu i przewyższają obecne standardy rynkowe w Europie.
Jednak najważniejsze są innowacje technologiczne L60, które stanowią serce tego modelu i przewyższają obecne standardy rynkowe w Europie.
Nowy chiński SUV może wstrząsnąć dominacją Tesli Model Y w segmencie premium
Oparty na architekturze 900 V Onvo L60, przewyższa obecny standard rynkowy 800 V. To plus system wymiennych akumulatorów odziedziczony od Nio, którego stacja w pobliżu Antwerpii działa już, pozwala mu na wyjątkową elastyczność w zakresie ładowania.
Oferowane są trzy opcje akumulatorów. W przypadku dwóch pierwszych wersji mówimy o zasięgu 470 i 620 kilometrów w cyklu WLTP. Natomiast wersja high-end ogłasza nawet 1000 kilometrów autonomii (CLTC).
Wydajność różni się od konfiguracji mechanicznej. Wersja Onvo L60 z napędem na tylne koła rozwija moc 240 kW (326 KM) i rozpędza do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy. SUV w wersji z napędem na wszystkie koła osiąga moc 340 kW (462 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4, 6 sekundy.
Planowane pojawienie się nowej marki Onvo ilustruje wzrost popularności chińskich producentów na europejskim rynku pojazdów elektrycznych. Wnoszą znaczące innowacje technologiczne i prezentują inną wizję mobilności elektrycznej klasy premium. Nie bez znaczenia są także cenniki.
Nie jest tajemnicą, że europejskie wdrożenie Onvo może napotkać nowe bariery celne ze strony Unii Europejskiej. Dlatego Onvo planuje rozpocząć sprzedaż L60 od Wielkiej Brytanii, gdzie po Brexicie nie obowiązują unijne przepisy. Kluczową miarą sukcesu nowego chińskiego SUV-a pozostaje zatem cena. Jeśli chce wstrząsnąć dominacją Tesli Model Y w segmencie elektrycznych SUV-ów premium, musi być tańszy. W Chinach cennik Onvo L60 startuje od 206 900 jenów, co stanowi odpowiednio wartośc ok. 117 000 zł.