Start never stop? Tysiące modeli Ford Mustang wracają do serwisów

Ford ogłosił powrót Mustangów rocznika 2020 do serwisów, by zapobiec ewentualnym tragicznym skutkom niekontrolowanych finałów podróży swoich klientów, a to za sprawą wadliwego wspornika pedału hamulca.

Ford Mustang
Podaj dalej

Problem dotyczy ponad 38 000 pojazdów z automatyczną skrzynią biegów. Ford dostał informacje o sześciu awariach z tym związanych. Cztery z nich miały miejsce w Europie, dwa w Ameryce Północnej.

Co jest przyczyną?

Według NHTSA, problem tkwi w wykorzystaniu niewłaściwego materiału. Zastosowano polipropylen zamiast nylonu, co spowodowało zmniejszenie wytrzymałości na obciążenia. Wadliwe wykonanie, może spowodować złamanie wspornika hamulca podczas nagłego hamowania. Grozi to w konsekwencji wypadkiem. Nie sztuka pogonić dzikiego Mustanga, trzeba  go jeszcze zatrzymać.

Ford Mustang

Sprawdź swojego Mustanga

Raport National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) stwierdza, że kucyki, których dotyczy akcja, były produkowane od 4 marca 2019 r. do 13 sierpnia 2020 r.
Producent rozpocznie powiadamianie właścicieli 15 listopada i na szczęście bezpłatnie wymieni problemowy wspornik. Właściciele Mustangów mogą sprawdzić na stronie internetowej NHTSA, czy ich pojazd zalicza się do grona objętych akcją.

Przeczytaj również