Samochód ściąga ci na boki przez opony? Sprawdzisz to w 4 prostych krokach

Samochód ściąga ci na boki przez opony? Sprawdzisz to w 4 prostych krokach

opony freepic

Podaj dalej

Za ściąganie samochodu na boki mogą odpowiadać opony, ale taki stan rzeczy może być wynikiem jednego z kilku błędów czy usterek. Jak szybko o na początek warto sprawdzić w aucie?

Dlaczego Twój samochód ściąga na boki?

Wbrew pozorom przyczyn może być wiele. Winowajcą może być usterka podwozia. Wiele awarii powstaje na skutek nieprawidłowego ustawienia kątów geometrii układu jezdnego tj. zbieżności kół przednich lub nieprawidłowego kąta nachylenia kół w stosunku do podłoża.

Kierowca powinien sprawdzić również układ hamulcowy i opory toczenia wszystkich czterech kół. Często bowiem bywa tak, że za ściąganie samochodu na boki odpowiadają właśnie opony.

Dlatego tak naprawdę warto zacząć diagnostykę od kół i opon, zanim weźmiesz pod uwagę poważniejsze uszkodzenia.

Freepic

Ściąganie samochodu przez opony. Z czego wynika? Sprawdzisz to w 4 prostych krokach

Sprawdzenie, czy za ściąganie na boki odpowiadają opony, jest bardzo proste. Po pierwsze awaria może wynikać z nieprawidłowego ciśnienia powietrza w oponach. Wystarczy wówczas skorzystać z kompresora dostępnego na najbliższej stacji paliw.

Optymalny poziom ciśnienia dla opony znajdziesz na wlepce wewnątrz samochodu np. na wlewie paliwa. W razie konieczności należy uzupełnić niedobory i udać się na jazdę testową. Niestety może się okazać, że powyższa czynność nie poprawi sytuacji.

Przyczyną może być nierównomiernie zużyte ogumienie na jednej osi, co z kolei może być następstwem awarii układu hamulcowego. Trzeba wówczas zdiagnozować problem, by uniknąć zniszczenia kolejnych kompletów opon.

Co jeszcze może decydować o ściąganiu samochodu? Mogą to być luzy na przegubach lub na przekładni kierowniczej albo wahacz.
Poniżej znajdziesz świetny poradnik, opracowany przez serwis opony.com.pl, który w 4 krokach pozwoli Ci namierzyć problem.

Zanim go zastosujesz, zadbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Do diagnostyki będzie ci potrzebny lewarek, klucz do kół i prosty odcinek drogi.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News