Elektryczny SU7 to wielomilionowa inwestycja giganta smartfonów
Nie jest tajemnicą, że Xiaomi zainwestowało miliony juanów w produkcję elektrycznego SU7. Pierwsze pojazdy testowe kosztowały około 2 milionów juanów każdy, a skumulowany przebieg testowy przekroczył 5,4 miliona kilometrów. Chociaż oficjalne wprowadzenie modelu na rynek odbędzie się 28 marca, to już teraz prezes i dyrektor generalny marki, Lei Jun ujawnia kolejne informacje na temat pierwszego samochodu giganta smartfonów.
Lei Jun na swoim osobistym Weibo powiedział, że kadra kierownicza wyższego szczebla wzięła udział w testach drogowych. Objęły one dystans ponad stu tysięcy kilometrów. On sam zaś wziął udział w testach na dystansie trzech tysięcy kilometrów.
„Wszyscy dyrektorzy Xiaomi wzięli udział w teście drogowym Xiaomi SU7, który przejechał ponad 100 000 kilometrów. Sam brałem udział w ponad 10 testach, z przebiegiem ponad 3000 kilometrów. Najdłuższy jeden odbył się 5 stycznia tego roku. Pojechałem z Pekinu do Szanghaju, łącznie 1276 km. Jechałem sam. Cała podróż przebiegała w trybie NOA z dużą prędkością, łącznie z ładowaniem i odpoczynkiem. Łącznie zajęło to ponad 15 godzin. To test był bardzo wymagający pod względem żywotności akumulatora. Był to pojazd z napędem na cztery koła, zima + duża prędkość (pojazd drogowy) Niewiele, prędkość przeważnie przekracza 100 km/h) i można go ładować dwukrotnie drodze, więc wrażenia są całkiem niezłe.”- powiedział Lei Jun na Weibo i dodał:
„W przypadku testów drogowych prawdziwego pojazdu Xiaomi SU7 zainwestowaliśmy w 576 prototypowych pojazdów i przeprowadziliśmy testy na dużą skalę w 300 miastach w całym kraju. Od bardzo niskiej temperatury -40°C w Heihe po wysoką temperaturę 60°C w Turpan, obejmujący różnicę temperatur 100°C, aż po test na płaskowyżu w górze Kunlun na wysokości 4768 m. Skala testu jest dość duża i wiele osób widziało naszą flotę w różnych miastach. Po tak rygorystycznych testach Xiaomi SU7 jest gotowe do premiery w przyszły czwartek.”
Prezes Xiaomi po jeździe próbnej SU7 dla absolwentów Uniwersytetu Wuhan mówi o cenie
Nie jest tajemnicą, że Lei Jun zorganizował już jazdę próbną Xiaomi SU7 dla absolwentów Uniwersytetu Wuhan. To jego macierzysta uczelnia. Zdjęcia trafiły do Internetu i zachwyciły publiczność. Widać na nich bowiem nowy metaliczny kolor SU7 Xiaguang Purple na tle kwitnących kwiatów wiśni.
W związku z tym, że wielu miało wątpliwości co wielkości przestrzeni z tyłu samochodu, 18 marca prezes Grupy Xiaomi Lu Weibing przedstawił informację na ten temat. Ponadto 21 marca mogliśmy zobaczyć wideo z udziałem prezesa firmy, który sam ją przetestował. Trzeba wiedzieć, że ma 181 cm wzrostu.
Powiedział wówczas, że przestrzeń na nogi z tyłu Xiaomi SU7 jest większa niż w Modelu S i standardowym rozstawie osi BMW serii 5. Ponadto pokazał przestrzeń w bagażnikach z przodu i z tyłu samochodu.
Dzień później, bo 22 marca Lei Jun po raz kolejny opowiedział o fabryce i „automatyzacji fabryki”. Dowiedzieliśmy się, m.in. że „warsztat montażowy realizuje dokowanie ponad 100 części w mniej niż 30 sekund”, oraz że „Xiaomi SU7 ma 8 powłok”. Dnia 23 marca Lei Jun na Weibo opublikował informacje o intensywnych testach Xiaomi SU7. Opublikował także film, na którym osobiście testuje samochód w styczniu. Dziś zaś poruszył temat, który rozpala cały rynek- ceny SU7.
„Dlaczego od tak dawna nie ogłoszono ceny? Cały przemysł motoryzacyjny ma stosunkowo długi cykl wypuszczania na rynek nowego samochodu, który trwa do pół roku od pierwszej wersji do oficjalnej premiery. Wszystkie ceny są ogłaszane podczas oficjalnej premiery produktu. Od wydania technologii do wprowadzenia produktu na rynek, są tylko trzy miesiące. Planujemy ogłosić to na konferencji prasowej 28. Proces ten uważa się za szybki”. -powiedział Lei Jun.
Wszyscy jednak pamiętamy, jak komentował podniesienie cen Modelu Y Tesli. Poza tym, że stwierdził, że firma jest odważna, jeśli robi to, wiedząc, jak silna jest jej konkurencja, to odniósł się do cen SU7.
„Wiele osób szczególnie niepokoi cena Xiaomi SU7, przy okazji wyjaśnię to. Standardowa wersja Xiaomi SU7 ma konfiguracje znacznie przekraczające te w Modelu 3, a użyte materiały są solidne. Samochód znajduje się na wczesnym etapie wprowadzenia na rynek. Koszt zakupu jest również bardzo wysoki. Rzeczywiście istnieje pewna presja na ceny, mam nadzieję, że wszyscy to zrozumieją”.
We don't compromise on comfort. #XiaomiSU7 is an upper-mid range luxury sedan with plenty of space. pic.twitter.com/uWCBUxrupt
— Lei Jun (@leijun) March 22, 2024
źródło:Autohome, Weibo, WRC Media
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.