Porsche 356 Speedster jest hitem w USA. Nie uwierzysz ile ma lat!

Pierwszy model Porsche, jaki ujrzał świat, jest hitem wśród klientów dealera z Kalifornii. Widok 66-letniego modelu 356 Speedster zapiera dech. To dowód na to, że organizowanie Porsche Restoration Challenge ma głęboki sens.

Porsche 356
Podaj dalej

Porsche Restoration Challenge wskrzesza 40 klasyków

Stany Zjednoczone są domem ogromnej ilości klasycznych samochodów sportowych Porsche. Po dziesięcioleciach spędzonych na drogach wiele z nich wymaga specjalistyczne opieki.
Dlatego Porsche Classic zachęciło amerykańskich dealerów do wzięcia udziału w konkursie i zakupu klasycznego samochodu, który wymaga renowacji. Wszystko po to by mogły jeszcze przez wiele lat dawać ogrom przyjemności z jazdy.

Egzemplarz odnowiony przez dealera z Santa Clarita (Galpin Auto Sports) na potrzeby Porsche Restoration Challenge pochodzi z 1955 roku. Model 356, z nadwoziem autorstwa Reutter Karosserie, sprowadził słynny nowojorski importer Max Hoffman.

foto: Facebook

Porsche 356 Speedster jest gwiazdą Kalifornii

Dealer  zmodyfikował nadwozie modelu 356. Zmiany objęły m.in. tylne reflektory, osłony z żaluzjami z grillem oraz polerowane i chromowane zderzaki.

Niestandardowy zielono-niebieski lakier podkreśla piękno nadwozia, podobnie jak zestaw złotych kół Halibrand z lat 60. z klarownym matowym wykończeniem.

foto credit Tyler Clemmensen, Drive Tribe

Wnętrze to uzupełnienie bajecznego wyglądu. Dealer postawił na czerwoną skórę i wstawki w szkocką kratę. Całości dopełnia niebieskie wykończenie deski rozdzielczej i dwuramienna kierownica w tym samym odcieniu.

Chłodzony powietrzem silnik to 1600 SC, pierwotnie generował moc 95 KM przy 5800 obrotach na minutę. Napędem na tylne koła w odrestaurowanym modelu 356 zajęła się firma Transaxle 519, a układ kierowniczy jest czysto mechaniczny, zgodnie z zamierzeniami szefa Ferdynanda Porsche i projektanta Erwina Komenda.

foto credit Tyler Clemmensen,

Produkowane w latach 1948-1965 Porsche 356 wyprodukowano w ilości 76 313 sztuk. Zastąpiła go 912, a następnie 914 z centralnie umieszczonym silnikiem, który producent opracował wspólnie z Volkswagenem.

Czasami brakuje w słowniku słów, by określić efekt ogromnej pracy i dbałości o szczegóły. Piękny to za mało powiedziane. Dziś pierwszy model producenta, pomimo upływu lat znów wygląda jak nowy.

Porsche 356
foto credit Tyler Clemmensen, Drive Tribe

Przeczytaj również