Porsche Restoration Challenge wskrzesza 40 klasyków
Stany Zjednoczone są domem ogromnej ilości klasycznych samochodów sportowych Porsche. Po dziesięcioleciach spędzonych na drogach wiele z nich wymaga specjalistyczne opieki.
Dlatego Porsche Classic zachęciło amerykańskich dealerów do wzięcia udziału w konkursie i zakupu klasycznego samochodu, który wymaga renowacji. Wszystko po to by mogły jeszcze przez wiele lat dawać ogrom przyjemności z jazdy.
Egzemplarz odnowiony przez dealera z Santa Clarita (Galpin Auto Sports) na potrzeby Porsche Restoration Challenge pochodzi z 1955 roku. Model 356, z nadwoziem autorstwa Reutter Karosserie, sprowadził słynny nowojorski importer Max Hoffman.
Porsche 356 Speedster jest gwiazdą Kalifornii
Dealer zmodyfikował nadwozie modelu 356. Zmiany objęły m.in. tylne reflektory, osłony z żaluzjami z grillem oraz polerowane i chromowane zderzaki.
Niestandardowy zielono-niebieski lakier podkreśla piękno nadwozia, podobnie jak zestaw złotych kół Halibrand z lat 60. z klarownym matowym wykończeniem.
Wnętrze to uzupełnienie bajecznego wyglądu. Dealer postawił na czerwoną skórę i wstawki w szkocką kratę. Całości dopełnia niebieskie wykończenie deski rozdzielczej i dwuramienna kierownica w tym samym odcieniu.
Chłodzony powietrzem silnik to 1600 SC, pierwotnie generował moc 95 KM przy 5800 obrotach na minutę. Napędem na tylne koła w odrestaurowanym modelu 356 zajęła się firma Transaxle 519, a układ kierowniczy jest czysto mechaniczny, zgodnie z zamierzeniami szefa Ferdynanda Porsche i projektanta Erwina Komenda.
Produkowane w latach 1948-1965 Porsche 356 wyprodukowano w ilości 76 313 sztuk. Zastąpiła go 912, a następnie 914 z centralnie umieszczonym silnikiem, który producent opracował wspólnie z Volkswagenem.
Czasami brakuje w słowniku słów, by określić efekt ogromnej pracy i dbałości o szczegóły. Piękny to za mało powiedziane. Dziś pierwszy model producenta, pomimo upływu lat znów wygląda jak nowy.