Nowy miejski SUV Renault może zagrozić bestsellerowi KIA. To pod wieloma względami świetna opcja

Połączenie topowej mechaniki hybrydowej z popularnym nadwoziem typu SUV to najchętniej wybierana opcja. Nie jest trudno znaleźć taki samochód w bogatej ofercie KIA, czy Hyundai’a. Francuzi jednak wyciągając swojego hybrydowego asa, mogą zagrozić pozycji południowokoreańskiego Niro.

kompaktowy SUV Renault Symbioz
Podaj dalej

Pojawienie się Renault Symbioz może przyćmić blask kompaktowego SUV-a KIA

KIA Niro to jeden z tego typu modeli, które nie muszą robić wokół siebie komercyjnie dużego hałasu, by dać producentowi powody do zadowolenia. Kompaktowy SUV o nadwoziu bliżej crossovera w nowym wydaniu to ważny krok naprzód południowokoreańskiej marki.

KIA Niro pod każdym względem prezentuje się teraz jako interesująca opcja dla osób poszukujących wszechstronnego modelu hybrydowego o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Jednak nowe Renault Symbioz stanowiące odpowiedź na ofertę hybrydową rywali także może się pochwalić niskim zużyciem paliwa i etykietą eko.

Francuska marka prezentując nowe Symbioz, model znajdujący się w połowie drogi między Capturem a Australem postawiła między innymi na znacznie większą ładowność i silnik o mocy 145 KM. To stanowi o tym, że jest teraz bardzo ciekawą opcją dla KIA Niro.

Samoładująca się francuska hybryda oprócz atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego korzysta we wnętrzu z dobrej jakości materiałów. Ponadto Renault Symbioz jest standardowo  bardzo dobrze wyposażony. Nic więc dziwnego, że wielu postrzega miejskiego SUV-a Renault za atrakcyjniejszą opcję w stosunku do KIA. To nawet jeśli model koreański w wersji dostępowej, ze słabszym silnikiem, jest tańszy (134 900 zł).

Renault Symbioz
Renault Symbioz

Ile trzeba wydać na nowe Renault Symbioz?

Renault od wielu lat jest jedną z najbardziej uznanych marek w Europie i Polsce. Francuska marka doskonale wyczuwa potrzeby rynku. Nie dziwi zatem fakt, że zyskuje na fali popularności.

Nowe kompaktowe Symbioz w każdej z trzej wersji wyposażenia oferuje napęd E-Tech full hybrid i automatyczną skrzynię biegów. Najprostsza wersja Techno zaczyna się od 135 900 zł i pozwala pokonać na napędzie elektrycznym 60 km. Na długiej liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:

– felgi aluminiowe 18″ ze wzorem gravity,
– system multimedialny openR link 10,4″ z nawigacją,
– ładowarka indukcyjna do smartfona,
– kamera cofania,
– lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej,
– kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3,
– kierownice pokrytą miękką skórą ekologiczną,
– tylne światła , światła stop LED oraz światła do jazdy dziennej LED,
– czujniki parkowania przód/tył/bok oraz szereg systemów czuwających nad bezpieczeństwem podróżowania.

System mulitimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google pozwala na nawigację w czasie rzeczywistym, komendy głosowe oraz wykorzystanie ponad 50 aplikacji. Ten ciekawy crossover nie tylko świetnie ilustruje zaangażowanie marki m.in. w silniki HEV, ale także ma wszystko, by ukraść klientów jednego z najlepiej sprzedających się modeli Kia, Niro.

Renault Symbioz
wnętrze Renault Symbioz
kompaktowy SUV Renault Symbioz
Renault Symbioz

Przeczytaj również