Pojawienie się Renault Symbioz może przyćmić blask kompaktowego SUV-a KIA
KIA Niro to jeden z tego typu modeli, które nie muszą robić wokół siebie komercyjnie dużego hałasu, by dać producentowi powody do zadowolenia. Kompaktowy SUV o nadwoziu bliżej crossovera w nowym wydaniu to ważny krok naprzód południowokoreańskiej marki.
KIA Niro pod każdym względem prezentuje się teraz jako interesująca opcja dla osób poszukujących wszechstronnego modelu hybrydowego o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Jednak nowe Renault Symbioz stanowiące odpowiedź na ofertę hybrydową rywali także może się pochwalić niskim zużyciem paliwa i etykietą eko.
Francuska marka prezentując nowe Symbioz, model znajdujący się w połowie drogi między Capturem a Australem postawiła między innymi na znacznie większą ładowność i silnik o mocy 145 KM. To stanowi o tym, że jest teraz bardzo ciekawą opcją dla KIA Niro.
Samoładująca się francuska hybryda oprócz atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego korzysta we wnętrzu z dobrej jakości materiałów. Ponadto Renault Symbioz jest standardowo bardzo dobrze wyposażony. Nic więc dziwnego, że wielu postrzega miejskiego SUV-a Renault za atrakcyjniejszą opcję w stosunku do KIA. To nawet jeśli model koreański w wersji dostępowej, ze słabszym silnikiem, jest tańszy (134 900 zł).
Ile trzeba wydać na nowe Renault Symbioz?
Renault od wielu lat jest jedną z najbardziej uznanych marek w Europie i Polsce. Francuska marka doskonale wyczuwa potrzeby rynku. Nie dziwi zatem fakt, że zyskuje na fali popularności.
Nowe kompaktowe Symbioz w każdej z trzej wersji wyposażenia oferuje napęd E-Tech full hybrid i automatyczną skrzynię biegów. Najprostsza wersja Techno zaczyna się od 135 900 zł i pozwala pokonać na napędzie elektrycznym 60 km. Na długiej liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:
– felgi aluminiowe 18″ ze wzorem gravity,
– system multimedialny openR link 10,4″ z nawigacją,
– ładowarka indukcyjna do smartfona,
– kamera cofania,
– lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej,
– kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3,
– kierownice pokrytą miękką skórą ekologiczną,
– tylne światła , światła stop LED oraz światła do jazdy dziennej LED,
– czujniki parkowania przód/tył/bok oraz szereg systemów czuwających nad bezpieczeństwem podróżowania.
System mulitimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google pozwala na nawigację w czasie rzeczywistym, komendy głosowe oraz wykorzystanie ponad 50 aplikacji. Ten ciekawy crossover nie tylko świetnie ilustruje zaangażowanie marki m.in. w silniki HEV, ale także ma wszystko, by ukraść klientów jednego z najlepiej sprzedających się modeli Kia, Niro.