Dla nowobogackich to jedna z najlepszych opcji z etykietą eko
Kia ma w ofercie gwiazdę segmentu SUV Sportage. Dla wielu o wiele lepszą, bo bardziej wyrafinowaną opcją w modnym segmencie jest nowe Sorento. Model, który teraz może się pochwalić eleganckim designem i zaawansowaną technologią nie musi rezygnować z niczego, by móc pochwalić się atrakcyjnym cennikiem w stosunku do konkurencji.
Sorento to obecnie preferowany model wśród tych, którzy nie chcą zbyt ostentacyjnie wyróżniać się z tłumu, ale nie rezygnują z imponującej prezencji, wydajnego napędu i mocy. Wersja hybrydowa o mocy 215 KM jest najciekawszą opcją, ze względu na idealne połączenie tych trzech poszukiwanych funkcjonalności.
Sorento to pełnowymiarowy SUV, bo jego nadwozie osiąga blisko 5 m długości, a rozstaw osi wynosi 2815 mm. W efekcie nie rezygnuje z przestronnej wygodnej kabiny pasażerskiej dla wszystkich pasażerów. Ponadto może się pochwalić bagażnikiem o pojemności od 179 litrów przy konfiguracji 7- osobowej. Po złożeniu tylnych siedzeń jest idealny na rodzinne wypady albo na przykład do przewiezienia dużych zakupów lub bagaży.
Najbardziej imponujący SUV koreańskiej marki zużywa zaledwie 5l/100 km
Sorento nie bez powodu stał się SUV-em wybieranym przez „nowobogackich”. Wersja hybrydowa stała się szczególnie atrakcyjną alternatywą dla Lexusa NX, czy Volvo XC60. W wersjach HEV i PHEV z wtyczką może się pochwalić etykietą eko w cenie odpowiednio 223 400 zł i 245 900 zł.
Na szczycie gamy znajduje się hybryda typu plug-in PHEV o mocy 252 KM, dostępna wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Tańsza opcja hybrydowa HEV dysponuje mocą 215 KM, ale nie rezygnuje z dynamiki podczas jazdy. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 350 Nm Sorento HEV osiąga setkę w zaledwie 8,6 sekundy i rozpędza się do 183 km/h. Dodatkowo można wybrać opcję z napędem na dwa lub wszystkie koła. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 5,1 l/100 km. Zaletą tej konfiguracji jest także kompletna lista wyposażenia.
Najtańsza Kia Sorento HEV w poziomie wyposażenia L ma na wyposażeniu funkcje zwykle zarezerwowane dla pojazdów wyższej klasy tj.:
– felgi aluminiowe 19” z oponami 235/55R19,
– światła przednie LED typu projekcyjnego w stylistyce „Vertical Cubes”,
– tylne, przeciwmgielne i do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, przednie kierunkowskazy sekwencyjne,
– oświetlenie wnętrza LED,
– nawigacja satelitarna z ekranem dotykowym 12.3” z usługami Kia Connect, systemem Bluetooth i funkcją personalizacji profilu kierowcy,
– interfejs Android Auto i Apple CarPlay,
– klimatyzację dwustrefową i Pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną kierownicę i fotele przednie,
– czujniki parkowania przód i tył, kamerę cofania,
– dodatkowe gniazda USB w oparciach foteli przednich, oparcia foteli ze schowkami.
Ponadto Sorento wyposażono w szeroką gamę systemów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych i asystentów zapewniających kierowcom niezbędne wsparcie i spokój ducha. Jako opcja tańsza w porównaniu do swoich rywali z segmentu premium jest dobrym wyborem. Nie nosi drogiej etykietki ale pozwala cieszyć się prestiżem i wydajnością bez wydawania wielkich pieniedzy.