MG3 Hybrid to model, który przybywa po klientów Toyoty
Nowy MG3 Hybrid trafiło już do polskiego cennika i można je oglądać w salonie w Warszawie. To oznacza także, że już można je sobie zamawiać, ale czy warto?Nie jest tajemnicą, że dzięki swoim osiągom i przystępnej cenie stanie się świetną opcją dla hybrydowej Toyoty Yaris.
Dla Morris Garage najnowszy model pełni kluczową rolę w ekspansji marki na Starym Kontynencie. Nie jest tajemnicą, że pojazdy z segmentu B cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem. W związku z tym, wielu stanie przed dylematem, co wybrać, którą z hybryd kupić?
Wiadomo, że aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba wziąć pod uwagę zarówno atuty, jak i słabe strony. Nie ulega jednak kwestii, że to skomplikowane pytanie. Dlatego weźmiemy pod uwagę kluczowe parametry tj. mechanika, wyposażenie, wymiary oraz cena każdego z tych modeli.
Mechanika – MG3 Hybrid kontra Toyota Yaris
Nowy MG3 zrewolucjonizował konkurencyjny europejski rynek samochodów hybrydowych pod względem mechaniki. Pod jego maską pracuje 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy. Yaris zaś wykorzystuje trzycylindrowy silnik benzynowy o tej samej pojemności. Obydwa silniki działają w oparciu o cykl Atkinsona. Różnica tkwi zaś w szczegółach.
Silnikowi benzynowemu towarzyszy niewielki silnik elektryczny, który może napędzać pojazd. Zespół napędowy MG3 rozwija moc 195 KM i 425 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku Yarisa, to w swoim najmocniejszym wariancie otrzymamy moc 130 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oba pojazdy mają konfigurację z napędem na przednie koła.
Oba pojazdy różnią się także, jeśli chodzi o skrzynię biegów. Model Toyoty wyposażono w automatyczną skrzynię biegów typu e-CVT , zaś model MG3 ma trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Akumulatory układu hybrydowego mają bardzo różną pojemność. Hybrydowe MG3 posiada akumulator o większej pojemności, w efekcie jazdę w trybie w 100% elektrycznym potrwa dłużej i przy wyższych prędkościach.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Relacja ceny do poziomu wyposażenia – jaki model jest lepszą opcją?
Gama MG3 Hybrid obejmuje 3 poziomy wyposażenia: Standard, Excite i Exclusive. Hybryda Toyoty Yaris prezentuje ofertę obejmującą 4 różne wykończenia: Active,Comfort, Style, Executive, Premiere Edition i GR Sport.
Lista wyposażenia podstawowego MG3 jest obszerna i ma wszystko, czego potrzeba kierowcy. W tym m.in. elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu samochodu, systemy bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, asystenta jazdy w korku. W związku z tym nie musi mieć kompleksów względem Toyoty Yaris.
Poza standardowym wyposażeniem, główny klucz do sukcesu tkwi oczywiście w cenie. Tu okazuje się, że to MG3 będzie świetną tanią opcją na nowy samochód z napędem hybrydowym. Morris Garage już oficjalnie ogłosił, że wersja podstawowa o mocy 195 KM to w Polsce 87 950 zł. Hybrydowa Toyota Yaris Active o mocy 116 KM jest teraz w promocji. Nowy japoński samochód kosztuje 92 500 zł. Mocniejsza wersja wymaga dopłaty ponad 20 000 zł. W tej cenie można mieć nowe MG3 w najbogatszej wersji wyposażenia. Warto także wiedzieć, że MG3 w przedsprzedaży będzie oferowało atrakcyjny pakiet korzyści.
Reasumując, który samochód hybrydowy kupić, MG3 czy Toyotę Yaris? Biorąc pod uwagę wydajność i cenę, odpowiedź jest prosta, że model od Morris Garage. Jeśli jednak nie potrzebujesz tak wysokich osiągów, to model Toyoty jest dobrym wyborem.
artykuł zaktualizowano uwzględniając informacje handlowe producenta MG3