Nowa Dacia Bigster. Oto co wiemy o kolejnym hicie ukochanej marki Polaków

Dacia, firma motoryzacyjna, ceniona i znana na polskim rynku za modele Duster i Sandero, ogłosiła niedawno, że pracuje nad nowym konceptem. Wiemy, że bedzie się nazywał Bigster i zapoczątkuje nową koncepcję modeli Daci. Ma być bardziej przyjazna dla środowiska i oferować więcej niż obecne modele. Co jeszcze dziś wiemy o nowej Dacii?

dacia bigster largusfr
Podaj dalej

Dacia Bigster ma być solidna i wytrzymała

Przyglądamy się wszystkim znanym szczegółom udostępnionym w sieci, by spróbować doprecyzować co przyniesie ze sobą nowa Dacia Bigster. Zbudowany w nowej koncepcji samochód ma być wrażliwy na potrzeby współczesnego świata, przyjazny dla środowiska, ale także oferować lepsze parametry.

Dacia, kochana za świetne SUV-y Duster i Sandero sprzedała ich ponad 7 milionów w 44 krajach. Dlatego ważny dla budżetowej marki nowy SUV Bigster to bardzo ważna koncepcja dla marki. Model po raz pierwszy pojawił się w planach rumuńskiego producenta w 2021, kiedy ogłosił swój plan pięcioletni.

Dziś nie ujawniono pełnej daty debiutu, ale pojawiają się kolejne szczegóły na temat nowego modelu w gamie producenta. Wiadomo, że ma być wytrzymała, solidna i zaoferuje sporo pod względem wyposażenia.

dacia bigster koncept 2025

Bigster będzie największy w rodzinie SUV-ów Dacii

Prezentowana koncepcja ujawnia, że w wyglądzie zewnętrznym nie wprowadzono gruntownych zmian. Unikalna koncepcja projektowa jest charakterystyczna dla Dacii i taki też będzie Bigster.

Nowa koncepcja budżetowego SUV-a jest atrakcyjna wizualnie, nowoczesna i ma w sobie outdoorowego ducha. Miłośnicy marki dostaną nowy model bez rewolucyjnych zmian, ale z nową sygnaturą świetlną w kształcie litery Y i logo marki.

Jak nazwa wskazuje, Bigster będzie znacznie mocniejszą wersją Dustera, na co wskazują rozmiary samochodu. Dacia Bigster mierzy 4,6 metra, co oznacza, że jest o 213 mm dłuższa od Dustera. Nie nadaremnie mówi się, że Bigster jest ambitną i przystępną cenowo koncepcją dla segmentu SUV-ów C. Ma być idealną propozycją dla miłośników długich tras.

_dacia_bigster_concept_tył

Wnętrze Bigstera oferuje więcej przestrzeni

Skoro Dacia Bigster ma być największym SUV-em w gamie modeli producenta, to wiadomo, że nadwozie modelu przeszło zmiany. Analogicznie wiadomo, że zaoferuje podróżującym wyjątkowo przestronne wnętrze. Chociaż szczegóły nie są jeszcze znane, mówi się, że Dacia wyposaży wnętrze modelu w wiele nowoczesnych technologii- zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Patrząc na zdjęcia, Dacia Bigster ma bardzo luksusowe i dopracowane detale wnętrza. Deska rozdzielcza ma szanse zdobyć serca kierowców tak jak i kratki centralnej klimatyzacji w kształcie litery Y.

Producent zachował harmonię między kierownicą, konsolą środkową, deską rozdzielczą i cyfrowym wyświetlaczem. Kanciaste linie we wnętrzu tworzą harmonijną całość ze stylistyką nadwozia.

dacia bigster largus fr
fot.Largus.fr

Dacia stawia na zrównoważony rozwój- w materiałach i napędzie Bigstera

Ze względu na wymogi stawiające producentów przed koniecznością produkowania samochodów przyjaznych dla środowiska Dacia stawia na zrównoważony rozwój. Nowy Bigster nie oferuje żadnej powłoki wykonanej z aluminium. W zewnętrznych panelach zastosowano surowy plastik.

Producent na swojej stronie internetowej mówił, że Dacia Bigster trafi do konfiguratora zarówno z silnikami zasilanymi alternatywnymi, jak i hybrydowymi. Nie potwierdził jednak wersji elektrycznej SUV-a. Wiadomo, że w ofercie znajdzie się wersja hybrydowa dlatego, że platforma CMF-B trafi do Bigstera.

Mówi się, że wersje hybrydowe mają wykorzystywać 1,8-litrowy silnik E-Tech, który oferuje zasięg EV wynoszący 48 km. Renault twierdzi, że system E-Tech pozwala na 80% jazdy miejskiej w trybie wyłącznie elektrycznym. Całkowite oszczędności paliwa wyniosą 40%.

dacia bigster largusfr
fot.Largus.fr

Bezpieczeństwo kontra przystępna cena- Dacia zaoferuje dodatkowe pakiety wyposażenia

Marka Dacia kojarzy się wszystkim z przystępną ceną i świetnym wyposażeniem, ale także niezbyt udanymi testami bezpieczeństwa NCAP. Wszystko dlatego, że producent w trosce o cenę zaoferował klientom tylko to, co niezbędne, bez zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.

Nowa Dacia Bigster z takimi technologiami kosztowałaby sporo więcej, dlatego producent zaoferuje klientom dodatkowe pakiety bezpieczeństwa. Nowa Dacia Bigster to koncepcja opracowana, by otwierać drzwi nowej ery, ale nie zamykać ich dla klientów z niewielkim budżetem. Co za tym idzie, Bigster zapewni miłośnikom samochodów bezpieczeństwo, jakiego oczekują, konieczności wyposażenia w niepotrzebne technologie.

Jak pisze webtekno, mówi się, że za nowego Bigstera trzeba będzie zapłacić 40 tysięcy euro, czyli 18 7619,20 zł. Trzeba się jednak liczyć z tym, że zanim trafi na rynek, wszystko może się zmienić. Samochód ma trafić na rynek do 2025 roku.

Nową Dacią pojedziesz wolniej niż dotychczas. Marka ogranicza prędkość

 

Przeczytaj również