Nissan jest gotowy, by podbić nowym Magnite ponad 60 rynków. Ten tani kompaktowy SUV jest idealny do miasta

Kilka dni temu Nissan przedstawił w Indiach kompaktowego SUV-a Magnite. Nie jest to zupełnie nowy model, ale lifting którego pojawienie się nie tylko stanowi odnowienie oferty na tamtejszy rynek. Japoński producent zdecydował się tym razem także na warianty z kierownica po lewej stronie.

SUV Nissan Magnite
Podaj dalej

Nissan Magnite jako kompaktowy SUV trafi na ponad 65 rynków

Kompaktowy SUV Nissana Magnite to samochód stworzony przez Japończyków na platformie CMF-A, wspólnej z Renault. Francuzi opracowali na niej własne modele Kwid, Ttriber i Kiger. Wraz z wprowadzeniem liftingu tego modelu w Indiach Nissan ogłosił, że wprowadzi małego SUV-a arenę międzynarodową, a konkretnie na nie mniej niż 65 rynków.

Nissan Magnite to mniejszy SUV klasy B, który mierzy 4 metry długości, a rozstaw osi pojazdu wynosi 2,5 m. Nie tylko wymiarami nawiązuje do modeli francuskiego konkurenta, ale także ma bardzo wysoki procent wspólnych komponentów.

Japoński Magnite jest jednym z najtańszych modeli w swoim segmencie na rynku indyjskim, gdzie trafił w 2020 roku. Odświeżony subkompaktowy model, który ma teraz przeprojektowaną przednią osłonę chłodnicy, zaktualizowane błotniki i nową sygnaturę świetlną z przodu i z tyłu doczekał się nowych kolorów i nowego kompletu 16-calowych felg. Ponadto dzięki zastosowaniu Around View Monitor, który generuje widok z lotu ptaka na samochód z czterech kamer, parkowanie w ciasnych miejscach  będzie całkowicie bezstresowe.

Jednak najważniejszą wiadomością dla modelu Magnite w tej chwili jest wypuszczenie wersji z kierownicą po lewej stronie. Nissan dzięki temu będzie mógł go sprzedawać także na innych rynkach na całym świecie. Plany Nissana zakładają odzyskanie uwagi klientów w Afryce, na Bliskim Wschodzie i Azji Południowo-Wschodniej do 2026 r.

kompaktowy suv Nissan Magnite 2025
foto: Nissan Motor

Odświeżony Nissan Magnite to nie tylko nowy wygląd

Samochód, który trafia na początek na indyjski rynek, zmienił się także jeśli chodzi o konstrukcję i technologiczne nowinki. To wpłynęło na poprawę względem jakości, bezpieczeństwa a co za tym idzie wyposażenia.

We wnętrzu Magnite Nissan zaktualizował tablicę przyrządów, która ma 7 cali. Ponadto zwiększył ilość portów USB i zadbał o oświetlenie otoczenia. Na liście standardowego wyposażenia znalazły się m.in.: w pełni diodowe reflektory adaptacyjne, system multimedialny z ekranem o przekątnej 8-cali i sześć poduszek powietrznych.

Zmian nie ma jedynie pod maskę, gdzie wersja podstawowa modelu ma jednolitrowy, wolnossący silnik o mocy 71 KM (96 Nm). Wersja turbo Nissana Magnite generuje z tego silnika moc 99 KM (160 Nm). Jeśli chodzi o skrzynie biegów, to standardem pięciobiegowa manualna skrzynia biegów, ale klienci mogą dopłacić i wybrać półautomatyczną skrzynię biegów z pojedynczym sprzęgłem lub przekładnię CVT.

SUV Nissan Magnite
foto. Nissan Motor

Kompaktowy SUV nie będzie rywalem europejskich marek

Od 2025 roku Nissan Magnite będzie próbował zdobyć 65 rynków, ale przełożenie kierownicy na lewą stronę nie oznacza, że trafi także do Europy. Japoński producent nie uwzględnił Starego Kontynentu na liście eksportowej Magnite. Dlaczego?

Oczywiste jest, że w Europie obowiązuje bardziej restrykcyjne prawo odnośnie bezpieczeństwa pojazdów, a ponadto Nissan ma zupełnie inną strategię sprzedażową. Szkoda, bo cena ok. 6500 euro ( rynek indyjski) nawet włączając w nią podatki i transport z Indii jest niezwykle konkurencyjna w UE.

Nissan Magnite
widok tylnej kanapy Nissana Magnite
Nissan Magnite
Magnite wyjedzie z fabryk Nissana także z kierownicą po lewej stronie
Nissan_Magnite_2025
foto: Nissan Motor

Przeczytaj również