Kapitał chińskiej spółki marki Nissan ożywi zapomnianą hiszpańską markę Santana
Hiszpańskie Santana Motors po 14 latach od zakończenia produkcji przygotowuje się do wejścia na hiszpański rynek. Zapowiedziała nowe pojazdy z silnikiem diesla i napędem hybrydowym PHEV. Jest to możliwe dzięki strategicznemu sojuszowi z Zhengzhou Nissan — spółką joint venture Nissan i Dongfeng — oraz Anhui Coronet Tech. Ta ostatnia także jest chińską firmą motoryzacyjną, ale specjalizuje się w pojazdach użytkowych i wojskowych.
Produkcja w starej siedzibie firmy w Linares w Andaluzji, która stała bezczynnie od czasu zamknięcia Santany w 2011 r. ruszy pod koniec tego roku. To po latach zmagań finansowych to wielka szansa dla marki Santana. Powrót na hiszpański rynek, tak jak w przypadku odrodzonego EBRO oznacza pozytywne zmiany w regionie Linares. Położone na południe od Madrytu miasto zyska miejsca pracy dla 200 osób. To na rzecz jasna na początek i obejmie 150 stanowisk pracy w sektorze produkcyjnym i 50 w administracji. Kolejna odrodzona hiszpańska marka skupi się na ofercie wytrzymałych pojazdów 4×4, przeznaczonych dla entuzjastów jazdy terenowej. Pierwszy model otrzyma technologię hybrydową PHEV.
„Wspólnym celem tej współpracy jest wprowadzenie na rynek przełomowych pojazdów terenowych, które zdefiniują na nowo światowe standardy jakości, niezawodności i zrównoważonego rozwoju, odpowiadając tym samym na obecne i przyszłe potrzeby w Europie, Afryce i obu Amerykach ” – wyjaśniły trzy firmy w oświadczeniu.

Odrodzona Santana dzięki kapitałowi marek Nissani Dongfeng zacznie od nowego pickupa
Santana już ogłosiła swój wielki powrót. Nowego hybrydowego pick-upa z technologią hybrydową typu plug-in, można zobaczyć już na zdjęciach. To dlatego, że pierwszy model odrodzonej marki to w zasadzie Nissan Frontier Pro, który otrzyma inne logo. Spółka joint venture Nissana pokazywał go na tegorocznym salonie samochodowym w Szanghaju. Tyle że był to pojazd przeznaczony dla chińskich klientów. Hybrydowy pick-up Santana przeznaczony jest zaś dla Europy.
Jeśli chodzi o specyfikację tego modelu to prawdopodobnie, jak chiński wariant picku-up otrzyma 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem z pojedynczy silnik elektryczny. Deklarowane osiągi są imponujące. Moc przekracza 400 KM i 800 Nm momentu obrotowego, a zasięg wyłącznie na energii elektrycznej wynosi do 135 kilometrów.
Jeśli chodzi o funkcjonalności, nowy pick-up Santana powinien wygodnie ładować urządzenia domowe za pomocą portu Vehicle-to-load (V2L). Ponadto możliwość jazdy w terenie wspiera elektromechaniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Cztery tryby jazdy: „Hybrid”, „Pure electric”, „Performance” i „Snow” pozwalą kierowcom dostosować swoje wrażenia do warunków i preferencji. Wszystkie modele Nissana Frontier Pro posiadają inteligentny napęd na wszystkie koła. To oznacza, że automatycznie kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła przednie i tylne. Przestronne wnętrze kabiny dobrze wyposażono. W standardzie jest m.in. dach panoramiczny, 10-calowy panelem LCD i 14,6-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy. Uwzględniono także podgrzewane przednie siedzenia, z funkcją wentylacji i masażu.
Fabryka Santana w Linares stanowi centrum inżynierii i montażu końcowego samochodów. Santana twierdzi, że projekt jest rozwijany od kilku lat, a wspólne zespoły inżynierów pracują nad opracowaniem i certyfikacją nowej platformy. Kluczem do sukcesu będzie już tylko dobra relacja jakości i ceny. Pierwszy model spółek Nissana i Santany powinien zadebiutować w najbliższym czasie.
