NextGen 2020, stał się okazją do zaprezentowania elektryka BMW iX

NextGen 2020, stał się okazją do zaprezentowania elektryka BMW iX

Podaj dalej

Podczas wirtualnego wydarzenia NextGen 2020, BMW ogłosiło, że pod koniec roku 2021 wprowadzi na rynek BMW iX. Całkowicie elektryczny okręt flagowy, znany wcześniej jako iNext.

BMW_iX_Highlights
fot BMW

W oparciu o technologię eDrive piątej generacji, model otrzyma nowy wygląd oraz nowy projekt atrapy chłodnicy. Jej wymiary stety albo niestety, będą podobne do istniejących SUV-ów X5 lub X6. Firma obiecuje zasięg do około 482 km i sprint do setki w czasie poniżej pięciu sekund.

BMW nie opublikowało jeszcze żadnych cen dla iX. Krążące plotki opiewały kwotę ponad 382 tysięcy złotych.

Firma przewiduje, że do końca 2021 r., po drogach będzie jeździć ponad milion zelektryfikowanych samochodów. Obecnie 13% wszystkich modeli BMW i MINI zarejestrowanych w Europie, stanowią hybrydy w pełni elektryczne lub typu plug-in. Do roku 2030 r. liczba ta wzrośnie do 50%.
W przyszłym roku skład zelektryfikowanej floty firmy, powiększy się . Model iX jest tutaj wyraźnie dominujący. System eDrive nowej generacji, będzie dostępny na przykład w i4 2021, a BMW jest w fazie eksperymentów z modelem Serii 5.

BMW_iX _
BMW_iX _ fot. BMW

Ładowanie prądem stałym do 200 kW, iX – od 10 do 80% w około 40 minut?

iX będzie korzystał z dwóch silników elektrycznych – po jednym napędzającym każdą oś, całkowita moc wyjściowa systemu to około 500 koni mechanicznych.
10-minutowe doładowanie na stacji szybkiego ładowania, powinno wystarczyć na pokonanie około 120 km. Tesla V3 Supercharging oferuje nieco krótsze czasy ładowania, a inne mogą być ładowane z mocą większą niż 200 kW.

Najnowsze innowacje technologiczne

Nowe technologie w przypadku iX, obejmują wszystkie standardowe systemy wspomagania kierowcy. Wyświetlacz przezierny, duże ekrany z 12,3-calowym zestawem wskaźników i 14,9-calowym wyświetlaczem kontrolnym. Bardziej interesująca jest tutaj filozofia firmy, którą firma określa jako „nieśmiała technologia”.

„Nieśmiała technologia odnosi się do technologii, która pozostaje w dużej mierze w tle i ujawnia swoje funkcje tylko wtedy, gdy są używane” – informuje firma w dzisiejszym komunikacie. „Przy wejściu do samochodu, funkcja o której mowa, to elektrycznie sterowane zamki drzwi. Wnętrze wita pasażerów wszystkich pięciu siedzeń luksusową atmosferą w stylu saloniku i zapewnia przestrzeń niezbędną do odkrywania nowych sposobów wykorzystania czasu spędzonego w samochodzie. ”

W przeważającej części, interfejs eliminuje wszelkie czynniki rozpraszające uwagę, pozwalając kierowcy skupić się na drodze.

BMW_iX
BMW_iX fot. BMW

Nie jest tajemnicą, że BMW, jak każdy producent, chciałoby pozwolić kierowcom na odpoczynek w autonomicznych samochodach. Producent nie wspomniał o funkcjach asystenta kierowcy w samochodzie, więc przyszłość dopiero nadejdzie.
Na pewno może już dziś zaoferować „przewiewny i przestronny klimat”, z atmosferą salonu i komfort na długich dystansach.

Firma prowadzi wiele prac rozwojowych we własnym zakresie. Przykładem jest fabryka w Dingolfing. Producent opracowuje również własne ogniwa akumulatorowe.
Nowy pilotażowy zakład budowy akumulatorów, niedaleko Monachium, powinien zostać uruchomiony w 2022 r. „Ta inwestycja, uczyni BMW pierwszym producentem samochodów, który obejmie cały łańcuch procesów do napędu elektrycznego we własnym zakresie ”, argumentuje BMW.

BMW-iNEXT_konsola srodkowa
fot. BMW

Model iX będzie miał wbudowaną łączność 5G

Premiera technologiczna BMW, zawierała również aspekt 5G.  To czyni model iX, jednym z pierwszych – jeśli nie pierwszym – samochodem produkcyjnym obsługującym 5G.
Oznacza to większą przepustowość i mniejsze opóźnienia, gdy samochód musi połączyć się z chmurą. Na dzień dzisiejszy wiemy, że technologia 5G jest obecnie raczej modnym hasłem niż przełomową technologią. Ważniejsze jest nowe rozwiązanie C-V2X (Cellular Vehicle to Everything), które pozwoli pojazdom komunikować się ze sobą i pobliskimi smartfonami – nawet bez użycia sieci komórkowej.

BMW-iNEXT
fot. BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News