Premierowe MG Cyberster Red Top Edition przyspiesza do setki w 3,2 sekundy
MG Cyberster „Red Top Edition” oficjalnie wprowadzono na rynek. Za tuning podwozia limitowanej edycji odpowiada włoski zespół DANISI z byłego zespołu F1 Ferrari. Układ napędowy edycji specjalnej nie został ujawniony.
Na razie przyjmijmy dwusilnikową wersję Cyberstera dostępną na rynku za punkt odniesienia. Posiada przedni silnik o maksymalnej mocy 150 kW i tylny silnik o mocy 250 kW. Łączna moc wynosząca 400 kW umożliwia osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie 3,2 sekundy.
Wariant o wysokich osiągach wyposażono w trójskładnikowy akumulator litowo-jonowy od CATL o pojemności 77 kWh. W efekcie zapewnia godny pochwały zasięg CLTC wynoszący 520 km.
Wnętrze przypomina kokpit z siedzeniami ze skóry Nappa, panelem centralnym z włókna węglowego i układem trzech ekranów skupionym na kierowcy. Kierownicę wyposażono w łopatki zmiany biegów umożliwiające zmianę trybu jazdy.
W grudniu w Chinach sprzedaż Cyberstera przekroczyła 300 sztuk, w związku z tym firma dorównała Porsche i modelom 911 i 718.
Ile kosztuje taka ekskluzywna wersja i czy trafi do Europy?
Ograniczona do początkowych 100 egzemplarzy wersja „Red Top Edition”, ma ekskluzywny perłowo-biały lakier kontrastujący z czerwonym dachem. Imituje klasyczne kolory MGA, MGB i MG Magnette. Na chińskim rynku kosztuje 365 800 juanów, co daje w przeliczeniu ok. 208 000 zł.
Sportowy samochód po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Guangzhou wyceniono na 319 900 do 359 800 juanów (45 100–50 700 USD). Wiadomo, że chiński producent oferuje go w trzech wersjach wyposażenia.
Morris Garages ma w swoim portfolio klasyczne roadstery i bogatą historię w rozwoju samochodów sportowych. Marka, która obchodzi 100-lecie istnienia, obecnie jest własnością SAIC Motor Corporation. W związku z jubileuszem, wkraczając w erę elektryczną samochodów sportowych z MG Cyberster, firma twierdzi, że boczny profil modelu prezentuje klasyczny design MG.
Na tę chwilę nie wiadomo, czy specjalna edycja Cyberstera z okazji 100-lecia marki trafi do Europy. Nie jest jednak tajemnicą, że model cieszy się dużym zainteresowaniem potencjalnych klientów.
SUV-y od MG są hitem w Europie
W 2023 roku MG osiągnęło globalną sprzedaż przekraczającą 840 000 pojazdów. To pozwoliło marce zapewnić sobie status wiodącej chińskiej marki motoryzacyjnej pod względem wielkości eksportu. Blisko 380 000 pojazdów MG znalazło nabywców w 16 regionach, obejmujących Europę Zachodnią i Australię. Wszystkie modele MG4, MG ZS i MG5 znalazły się w pierwszej dziesiątce eksportu.
SUV ZS z napędem benzynowym jest chętnie wybieraną opcją. Ten model świetnie się sprzedaje także na rynkach, gdzie marka dopiero debiutuje. W Grecji wystarczyły trzy miesiące, by ZS zajął 4. miejsce wśród modeli benzynowych w swojej klasie (udział 8,4%). Ponadto, prawdziwym hitem okazało się elektryczne MG4, które wyjątkowo ciepło przyjęli greccy klienci. Ponadto model zdobył pierwsze miejsce w kategorii pojazdów BEV z udziałem aż 30,9% w rynku.
Debiut na rynku polskim nastąpił pod koniec 2023 roku i od tej chwili Polacy chętnie odwiedzają salony marki. Najczęściej zamawianym modelem jest SUV HS. Dlatego należy się spodziewać, że Dacia zyska mocnego konkurenta na naszym rynku. Czytaj także: Ten nowy samochód jest niedrogi i zaprojektowany w jednym celu. Dacia może się już pakować?