MG zaliczyło udany debiut w Grecji. Jeden z modeli to numer jeden 2023 roku w swojej kategorii

MG ma za sobą piękną historię, która rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, a obecnie ma swoją kontynuację w Chinach. Nowy właściciel marki nie zdecydował się bowiem utrzymać europejskiej fabryki. Pod czujnym okiem giganta SAIC dziś obserwujemy, jak z powodzeniem zdobywa kolejne rynki ze swoimi modelami low-cost. Jak ją przyjęli Grecy po 3,5 miesiąca działalności?

MG 4 EV wnetrze
Podaj dalej

MG powróciło do Grecji w połowie września 2023 roku

Nie jest tajemnicą, że MG coraz lepiej sobie radzi w Europie, a mieszkańcy Starego Kontynentu chętnie sięgają po modele chińskiego producenta. Duże zainteresowanie zawdzięcza niewątpliwie świetnej relacji ceny i wyposażenia. Wielu klientów zdecydowało się zatem porzucić Dacię na rzecz modeli chińskiego MG. W jego salonach uzyskują SUV’a albo model użytkowy na co dzień, który ma wiele zalet i nie rujnuje portfela.

Modele MG powróciły na rynek Grecji w połowie września, więc do końca roku marka miała niewiele czasu, by podbić sprzedaż. Wiemy jednak, że te ponad trzy miesiące wystarczyły, by móc mówić o udanym debiucie. Chińska marka pokazała swój rozmach, odnotowując niezwykłe wyniki. Dzięki łącznej rejestracji 636 samochodów w okresie od września 2023 r. do grudnia MG Motor z Grupy Syngelidis osiągnęło 1,8% udziału w greckim rynku.

Zgodnie z oczekiwaniami modele low-cost chińskiego producenta idealnie wstrzeliły się w potrzeby greckich konsumentów. MG ZS, zgodnie z oczekiwaniami, zebrało lwią część zamówień. To dlatego, że jest to propozycja, która idealnie uosabia stosunek jakości do ceny oczekiwany na greckim rynku. Model odnotował 491 rejestracji do końca grudnia, osiągając udział w rynku na poziomie 3,7%. Świetny wynik po niecałych 4 miesiącach w Grecji.

MG4 elektryczny samochód numerem jeden w Grecji
MG4 elektryczny samochód numerem jeden w Grecji

Grecy pokochali SUV-a ZS, a elektryk stanął na podium

Biorąc pod uwagę swoich rywali, tylko tyle czasu wystarczyło, by MG ZS zajął 4. miejsce wśród modeli benzynowych w swojej klasie (udział 8,4%) . Taką samą pozycje wśród odnotował wśród samochodów wyposażonych wyłącznie w napęd elektryczny (udział 8,0%).

Prawdziwym hitem okazało się elektryczne MG4, które wyjątkowo ciepło przyjęli greccy klienci. Model zdobył pierwsze miejsce w kategorii pojazdów BEV z udziałem aż 30,9% w rynku. Pod parasolem MG Motor działa w Grecji Grupy Syngelidis. Jej działalność w postaci dopasowania modeli do potrzeb rynku na pewno miała swój udział w tym sukcesie. Partner, który dostarcza wszystko, co potrzebne, by zaspokoić potrzeby klientów, odgrywa bardzo ważną rolę.

MG Motor ma za sobą także debiut na rynku w Polsce. Salony marki pojawiają się w coraz to nowych miejscach. Polscy klienci dziś mogą je kupić w pięciu salonach, a wkrótce pojawi się szósty. Czy markę równie ciepło przyjęto na naszym rynku? Biorąc pod uwagę jej debiut pod koniec listopada, można powiedzieć, że nie narzeka na brak klientów. Według danych partnera MG Grupa Krotoski  wiemy, że Polacy chętnie odwiedzają salony i nie wychodzą z pustymi rękami. Najczęściej kupowany model to MG HS.

Przeczytaj również