Dealerzy koreańskiej marki znikają z rynku w Niemczech
Wbrew pozorom zakup atrakcyjnych modeli Kia nie jest łatwy dla klientów marki w Niemczech. Marka, która ma świetną ofertę m.in. na Kia Sportage, nie może się uporać z kwestią nowych umów dealerskich w Niemczech. W efekcie klienci borykają się z poważnymi problemami nie, tylko jeśli chodzi o sam zakup pojazdu.
Nowe umowy dealerskie weszły w życie pod koniec maja. Spór sądowy w kwestiach formalnych zapisów, jakie w nich się znalazły toczy do tej pory tamtejsze Stowarzyszenie dealerów. Wielu z nich nowych umów nie dostało, bo ich nie chciało. To przełożyło się na fakt, że liczba autoryzowanych dealerów Kia drastycznie maleje. Wraz z tym zniknęły liczne punkty sprzedaży samochodów koreańskiego producenta.
Według danych Automobilwoche od początku roku działało około 390 dealerów samochodów Kia w Niemczech. Wiadomo jednak, że do końca roku będzie ich jedynie 318. W przypadku partnerów umownych oznacza to, że ciągu roku prawie co czwarty partner dealerski zostanie wyeliminowany z rynku. Efekty tej sytuacji już odczuwają klienci.
Kolejki do salonów i serwisów Kia w Niemczech
Klienci, którzy stracili swój salon dealerski Kia, muszą teraz poszukiwać innych, które jeszcze funkcjonują na rynku. Taka sytuacja przekłada się na kolejki w salonach i serwisach marki. W efekcie klienci się denerwują.
Najgorzej wygląda sytuacja tych, którzy mają nowe samochody i te, na które nadal obowiązuje gwarancja. Wobec nich wymaga się bowiem serwisowania pojazdów z autoryzowanych salonach Kia. To znany nie tylko w przypadku koreańskiej marki wymóg zachowania szeregu korzyści. W przypadku Kia trzeba pamiętać, że gwarancja wynosi aż 7 lat.
Spadek liczby dostępnych autoryzowanych serwisów spowodował ogromne kolejki i na wizytę nierzadko trzeba czekać nawet 3 miesiące. Jeżeli terminy przeglądów nie będą przestrzegane na czas, gwarancja wygaśnie. W związku z tym takie wizyty trzeba sobie sporo wcześniej zaplanować. Nie jest to dla klientów komfortowa sytuacja.
Kolejna niedogodność to konieczność pokonywania dużych odległości. Czasami wymaga to przejechania 60 km, ale w wielu miejscach są znaczne większe braki. Patrząc na mapę, na przykład między Neckarsulm a Würzburgiem nie ma na liście ani jednego partnera Kia. Nawet biorąc pod uwagę korzystną i atrakcyjną ofertę koreańskiego producenta, taka sytuacja przełoży się na sprzedaż samochodów w Niemczech. Jeśli firma i Stowarzyszenie dealerów nie dojdą do porozumienia może to mieć bardzo złe skutki.
źródło: Automobilwoche