Kierowcy Audi e-tron mogą spać spokojnie. Producent im szykuje aż 5000 stacji szybkiego ładowania

Jak wiadomo,  Audi prężnie współpracuje z IONITY, nad infrastrukturą ładowarek. Według najnowszych doniesień marka zainwestowała równowartość 780 milionów dolarów na ponad 5000 nowych punktów ładowania, które pojawią się w całej Europie.

ionity audi punkty ładowania
Podaj dalej

Sukces Audi to infrastruktura ładowania

Już chyba nie masz wątpliwości, że szał elektryfikacji objął cały motoryzacyjny świat. Obecnie trwają zmagania nad rozbudową stacji ładowania. Pomimo coraz większej liczby samochodów zasilanych prądem, sieć ładowarek ciągle nie jest wystarczająca. To spora przeszkoda dla potencjalnych klientów Audi.

Kolejne 5000 szybkich ładowarek powinno nieco rozwiązać ten problem. Do tej pory bowiem udostępniono 1500 punktów szybkiego ładowania. Po zakończeniu projektu, który Audi realizuje wraz z IONITY, udostępni ponad 7000 egzemplarzy.

ionity audi punkty ładowania
foto: Audi

Ponad 1000 lokalizacji punktów ładowania. Kierowcy będą zachwyceni

Wspomniane 7000 punktów szybkiego ładowania, znajdzie się w ponad 1000 lokalizacji ładowania w Europie. To świetna wiadomość, jeśli brać pod uwagę fakt, że Audi zamierza oferować ponad 20 całkowicie elektrycznych modeli e-tron .

Jak powiedział Markus Duesmann, prezes zarządu Audi AG:

„Sukces e-mobilności w dużej mierze zależy od rozbudowanej infrastruktury ładowania…Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej liczy się nie tylko produkt, ale cały ekosystem. Koncentrując się na rozwoju i ulepszaniu oferty sieci ładowania, ogromna ekspansja IONITY odegra kluczową rolę w uatrakcyjnieniu pojazdów elektrycznych.”

IONITY i Audi są partnerami, a VW Group jest współzałożycielem firmy oferującej punkty szybkiego ładowania. Jak wiadomo samochody elektryczne Audi mogą korzystać z innych ładowarek, ale to stacje IONITY oferują najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.

audi-e-tron-ionity
foto: materiały prasowe producenta

Koszt ładowania jest na poziomie ładowania we własnym garażu

Opłata za 1 kwh w sieci IONITY w Polsce wynosi 3,50 zł. W Niemczech to 3,70 zł, co odpowiada stawce za ładowanie elektryka we własnym garażu. Dziś większość stacji ładowania IONITY, znajduje się przy autostradach, w przyszłości zaś pojawia się w centrach ruchliwych miast i przy głównych drogach.

W każdej z nowych lokalizacji IONITY pojawi się od sześciu do dwunastu jednostek ładowania. Każdy z nich będzie ładować z prędkością 350 kWh.

Podczas gdy Tesla zdobywa dużą przewagę nad innymi markami w USA, dzięki doskonałej sieci Supercharger, Audi buduje swoją pozycję w Europie. Wygląda na to, że właściciele elektrycznych modeli marki, mogą spać spokojnie.

Przeczytaj również