Jest nowy, modny i dostępny już za 80 000 zł. To nie SUV, a i tak kradnie rywalom klientów

Wymiana samochodu na nowy o modnym nadwoziu, to ciężki dylemat. Rynek roi się od opcji w różnych gabarytach i cenach. Wśród najnowszych propozycji, wartą przemyślenia jest model japońskiego producenta. Co prawda nie SUV, bo hatchback, ale dobrze wyposażony już w standardzie i w atrakcyjnej cenie.

nowe Suzuki Swift wnętrze 2024
Podaj dalej

Nowy Japoński model to nie SUV, ale świetna opcja do miasta

Nie jest tajemnicą, że jeśli chodzi o modne nadwozie, to w Europie nadal królują SUV-y. To jednak nie oznacza, że klienci nie spoglądają w kierunku modeli o mniejszych gabarytach, ale oszczędnych więc z napędem hybrydowym. Takie są idealną opcją zwłaszcza do codziennego użytku, bo pozwalają ograniczać wydatki na paliwo.

Poszukujący tanich modeli chętnie zaglądają do salonów hiszpańskiego Seata, gdzie Ibiza to jeden z modeli, po które klienci chętnie sięgają od wielu lat. Zawdzięcza to doskonałej relacji jakości do ceny. Problemem jednak stają się nie tylko dla Seata napływające do Europy pojazdy z Chin, które stanowią interesujące alternatywy, choć mało znane.

Takim modelem jest także nowa generacja Suzuki Swift, która pod względem designu, technologii i wyposażenia wyprzedza model hiszpański. Najtańszy Seat Ibiza z silnikiem benzynowym o mocy 80 KM i manualną skrzynią biegów to wydatek 71 200 zł. To mniej niż wersja podstawowa Suzuki Swift, ale traci do japońskiego konkurenta pod względem wyposażenia i technologii.

Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo

nowe suzuki swift nie suv a modny hatchhback
nowe Suzuki Swift

Suzuki Swift z powodzeniem ukradnie klientów Seata ze swoim cennikiem

Cena wywoławcza najprostszej wersji tego modelu wynosi 80 900 zł, co czyni go atrakcyjną opcją dla Seata. Jest bardzo dobrze wyposażony już nawet w najbardziej podstawowej wersji, ale jedną z jego największych zalet jest silnik.

Ma moc 83 koni mechanicznych, współpracuje z lekkim systemem mikrohybrydyzacji i manualną skrzynią biegów. W związku z tym już w wersji podstawowej ma pożądaną w dzisiejszych czasach etykietę eko. Ten niewielkich gabarytów samochód, nieco ciężki zadowala się zużyciem paliwa w ilości 4,4 l na 100 km, co jest naprawdę interesującą wartością w tym segmencie.

Na długiej liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in.:

– kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny 4,2″
– czujniki parkowania (tylne) i Kamera cofania (tył pojazdu, obraz w kolorze)
– połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay™, Android Auto™, MirrorLink™)
– funkcja świateł „Guide me light”
– elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i tylnych,
– światła do jazdy dziennej LED oraz szereg systemów i asystentów czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów.

Prawdą jest, że to Suzuki nie ma takiego statusu na rynku, jak Ibiza, ale z pewnością znajdzie się wielu, którzy uznają go za bardzo atrakcyjną opcję. Zwłaszcza że nie ma czego się wstydzić, jeśli chodzi o cenę, design i wyposażenie.

Przeczytaj również