Japoński SUV to atrakcyjna, a mało znana opcja do miasta. Ma napęd 4x4, niezawodny silnik i zużycie zapalniczki

Zakup atrakcyjnego SUV-a z niezawodnym oszczędnym silnikiem zazwyczaj wielu kojarzy z ofertą marek takich jak Toyota, czy jej marka premium Lexus. Tymczasem istnieje równie dobra alternatywa, którą zna niewielu, która także pochodzi z Japonii.

Suzuki Ignis 2024
Podaj dalej

SUV Toyoty i Lexusa to dobry wybór, ale Suzuki także ma świetny model

Wielu poszukując nowego niezawodnego SUV-a, w gąszczu atrakcyjnych ofert, nie dostrzega bardzo wszechstronnego i atrakcyjnego modelu Suzuki. To niemalże unikalny model w atrakcyjnej cenie, który, choć mało znany jest świetną opcją dla Toyoty.

Mierzące mniej niż 4 metry Suzuki Ignis jest jednym z najmniejszych SUV-ów, ale może się pochwalić niezawodnym silnikiem, etykietą eko i bardzo niskim zużyciem paliwa. Ponadto ci, którzy lubią zjechać od czasu do czasu z asfaltu znajdą w nim świetnego kompana z napędem na wszystkie koła.

Z jakichś przyczyn mało znane Suzuki Ignis jest w rezultacie jedną z najbardziej wszechstronnych opcji dla modeli Toyoty. To pomimo tego, że napęd 4×4 pod względem osiągów nie może się pochwalić sportowymi osiągami. Nie sposób bowiem, sięgając do argumentów pominąć kwestii wyposażenia i ceny.

Japoński SUV Suzuki Ignis
foto: materiały prasowe producenta

Nie popisuje się osiągami, ale świetnym oszczędnym silnikiem i relacją ceny do wyposażenia

Suzuki Ignis może się pochwalić równie niezawodnym silnikiem, jak te z Lexusa czy Toyoty. Ten unikalny japoński model ma także ważną etykietę eko i bardzo niskie zużycie paliwa.

Niewielki SUV wyposażony w silnik benzynowy o mocy zaledwie 83 koni mechanicznych nie popisze się sportowymi osiągami. Pozwala jednak na spalanie od 5 do 5,4 litrów paliwa na 100 km. Zawdzięcza to m.in. łagodnemu systemowi mikrohybrydyzacji. Porozmawiajmy zatem o cenach i wyposażeniu.

Wersja dostępowa Comfort Plus z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów kosztuje 75 900 zł. Za nieco ponad 90 000 zł możemy kupić wersję Premium Plus z napędem na wszystkie koła. To z pewnością najciekawsza opcja w ofercie mało znanego SUV-a. To bowiem jedna z najbardziej wszechstronnych opcji, również pod względem relacji ceny i wyposażenia. Na długiej liście funkcjonalności i udogodnień wśród tych najciekawszych znajdziemy m.in.:

– Hill Descent Control (wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, dla wersji ALLGRIP AUTO),
– Hill Hold Control (wspomaganie ruszania na wzniesieniu),
– Dual Camera Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą
stereoskopową),
– przednie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami siły napięcia oraz regulacją wysokości mocowania,
– system przesuwanych tylnych foteli,
– Interaktywny system multimedialny z ekranem dotykowym 7″,
– Komunikacja bezprzewodowa Bluetooth® z zestawem głośnomówiącym i przyciskami sterowania w kole kierownicy oraz połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay™, Android Auto™, MirrorLink™),
– Pakiet Zimowy (podgrzewane fotele przednie + nawiew na nogi pasażerów
z tyłu),
– Pakiet Outdoor (osłony nadkoli i progów, relingi dachowe).

W związku z tym warto rozważyć taki zakup. Tańsza opcja, ale z bogatym wyposażeniem jest w opcji z napędem na przednie koła. To dobry wybór, zwłaszcza jeśli nie potrzebujemy  dużego bagażnika. Za świetny lakier Flame Orange Pearl Metallic nie dopłacimy ani grosza.

Suzuki Ignis 2024
Pełen inteligentnych technologii i funkcji Ignis, zapewnia większe bezpieczeństwo podczas jazdy
Suzuki Ignis 2024
Ignis może pochwalić się przestrzenią bagażową o pojemności 514 l*, gdy przesuwane tylne siedzenia są złożone foto: Suzuki

Przeczytaj również