Hybrydowy sedan od Volkswagena do świetna opcja do miasta
Volkswagen Golf to jeden z tych modeli które, choć znacznie straciły na popularności przez boom na SUV-y, to wciąż stanowią punkt odniesienia dla marek w swoim segmencie. Dobrą wiadomością jest to, że niemiecki producent wziął przykład ze swoich rywali i oferuje w swoim kultowym kompakcie napęd hybrydowy. To pozwala mu być eko i posłużyć do bezproblemowej i tańszej jazdy bez przerw po autostradach.
Ci, którzy nie szukają SUV-a do jazdy w mieście i na wakacje mogą kupić takiego Golfa z silnikiem 1.5 eTSI mHEV o mocy 116 KM i z automatyczną 7-stopniowa skrzynią DSG. W najtańszej wersji Life to wydatek 125 390 zł. To dobra opcja pod względem wyposażenia, ale za klimatyzację „Climatronic”, regulowaną automatycznie przyjdzie nam dopłacić. Podobnie jak za nawigację. Jest jednak jeszcze mądrzejsza opcja i znacznie atrakcyjniejsza, nie tylko cenowo.
Toyota Corolla, choć mniej efektowna to teraz świetna alternatywa dla VW Golfa
Nie jest tajemnicą, że jeśli chodzi o napęd hybrydowy, to Toyota ma w swoim portfolio świetny komaktowy i wielozadaniowy model. To jej najlepiej sprzedający się sedan Corolla, która swój sukces zawdzięcza bogatemu wyposażeniu i hybrydowemu silnikowi z możliwością automatycznego ładowania.
Taki zakup to dobra opcja, bo jest jeszcze mądrzejsza od VW Golfa i na dodatek można liczyć na czterocyfrowy rabat na zakup takiego samochodu. Corolla, która pozostaje w tym samym segmencie co Golf, teraz jest znacznie tańsza w wersji hybrydowej. Zapłacimy za nią 118 600 zł.
Najtańsza wersja Active oferuje bogate wyposażenie, w której znajdziemy wszystko, co potrzeba, w tym dwustrefową automatyczną klimatyzację. Na dodatek producent oferuje usługę znakowania pojazdu technologią syntetycznego DNA w cenie samochodu. Lista standardowego wyposażenia jest imponująca, więc ciężko będzie zdecydować, czy słuchać głosu serca, czy postawić na to, co podpowiada rozum.
Biorąc pod uwagę parametry techniczne, to Toyota Corolla zużywa średnio 4,4 l paliwa na 100 km. Łączna moc układu hybrydowego to zaś 140 KM. To więcej, niż oferuje najtańszy hybrydowy kompakt od Volkswagena. Na dodatek na korzyść Toyoty przemawia ekobonus. Taki wynosi 7,3% dla elektrycznych pojazdów hybrydowych z silnikami o pojemności powyżej 2 litrów oraz 1,5% dla pozostałych elektrycznych pojazdów hybrydowych. Stawiając bardziej na rozum niż na serce, propozycja Toyoty wypada znacznie korzystniej.