Podstawowe Audi A6 e-tron dostaje atrakcyjniejszy cennik i dwie opcje napędu
Audi ogłosiło dziś, że rozszerza ofertę rodziny modeli A6 e-tron. Na rynek trafi podstawowy wariant A6 z napędem na tylne koła oraz bardziej przystępny cenowo wariant z napędem quattro. Niebawem będzie je można zobaczyć w polskim konfiguratorze.
Dla przypomnienia podczas debiutu modelu A6 e-tron pojawiły się dwie wersje elektrycznego samochodu tj.:
– e-tron performance – z napędem na tylne koła i mocą systemową 270 kW (z Launch Control 280 kW),
– S6 e-tron – z napędem quattro i mocą 370 kW (z Launch Control 405 kW).
Teraz klienci mogą wybierać wśród dwóch nowych wariantów elektrycznego modelu. Będzie znacznie bliżej wielu portfeli. To dlatego, że odbędzie się to kosztem mniejszej baterii o łącznej pojemności brutto 83 kWh (75,8 kWh netto). W tej wersji pojazd pojawi się z napędem na tylne koła. Drugi tańszy model to A6 e-tron ze stałym napędem na wszystkie koła quattro. Otrzyma on baterię o łącznej pojemności 100 kWh (94,9 kWh netto).
Nowy A6 e-tron z napędem na tylne koła o mocy systemowej 210 kW (z Launch Control 240 kW) przyspieszy do setki w czasie 6 sekund. Wariant z napędem quattro ma moc systemową 315 kW (z Launch Control 340 kW) i przyspieszy do setki w 4,5 sekundy.
Już w standardzie będzie je można szybko naładować
Dzięki technologii 800 V i maksymalnej mocy ładowania prądem stałym wynoszącej 225 kW w standardzie, Audi A6 e-tron pozwala na krótkie postoje w celu uzupełnienia energii.
Na odpowiedniej stacji ładowania (High Power Charging, HPC) można uzupełnić zapas potrzebny do pokonania ok. 260 km czasie 10 minut (wersja Sportback). Tyle samo czasu potrzeba na uzyskanie zasięgu 245 km w przypadku modelu Avant.
Modele z rodziny A6 e-tron są naszpikowane technologiami i wydajne. To predykcyjne zarządzanie temperaturą pozwala na tak imponujące wartości pod względem wydajności ładowania. Jeśli chodzi o całkowity zasięg, to wynosi on do 627 km dla wersji Sportback. W przypadku A6 Avant e-tron jest do 598 km. Ponadto warto wiedzieć, że ta pierwsza jest najoszczędniejszą opcją w rodzinie elektrycznego A6.
Elektryczne A6 z napędem quattro można naładować w zaledwie 10 minut (na stacji ładowania HPC o maksymalnej mocy ładowania 270 kW) i uzupełnić w tym czasie zasięg do 290 km (w wersji Sportback) albo do 280 km (w wersji Avant). Całkowity zasięg w zależności od typu nadwozia wynosi odpowiednio: do 716 km i do 685 km.
Jakie ceny proponuje Audi za każdy z nowych modeli?
W Niemczech nowe warianty Audi A6 e-tron można już zamawiać. Ceny wersji Sportback zaczynają się od 62 800 euro a Avant od 64 450 euro. Za A6 Sportback e-tron quattro trzeba zapłacić co najmniej 79 800 euro. Cennik Avanta z napędem na wszystkie koła zaczyna się od 81 450 euro.
Jeśli chodzi o polski cennik, to producent obiecuje, iż niebawem pojawi sie w konfiguratorze. Na tę chwilę jedyną dostępną wersją na rynek polski pozostaje A6 e-tron performance zaczynające się od blisko 367 tys. zł. W związku z tym dwa nowe warianty obniżą wydatek na zakup A6 e-tron. Na przykład do nieco ponad 273 000 zł.
NIE PRZEGAP: Wielka ofensywa Audi. Nowe A5 to rozgrzewka przed całą serią modelowych premier
Źródło: Audi Media Center