Euro NCAP wzięło pod lupę 11 nowych modeli
Jako niezależna niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów, Euro NCAP przetestowało 11 nowych dostępnych na rynku samochodów. W zakresie bezpieczeństwa biernego tylko 8 z nich uzyskało maksymalną notę 5 gwiazdek.
Na liście tym razem znalazły się modele:
-Volkswagen ID.7,
-BMW serii 5,
-Mercedes-Benz EQE SUV,
-BYD TANG,
– Kia EV9, XPENG G9,
– VinFast VF8,
– smart #3,
– BYD SEAL-U,
– Honda ZR-V
– Hyundai Kona.
Wśród modeli, którym nie udało się zdobycie maksymalnej ilości punktów, znalazły się: Honda ZR-V, Hyundai Kona, VinFast VF8. Co o tym zadecydowało?
Chińskie modele wśród zdobywców maksymalnej ilości 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
Najnowszy elektryczny model Volkswagena ID.7 uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Ochrona dorosłych pasażerów uzyskała wynik 95%, ochrona dzieci 88%, a pieszych 83%. systemy wspomagające zyskały wynik 80% skuteczności.
Nowe BMW serii 5 także wypadło dobrze w testach Euro NCAP, uzyskując wyniki: 89% za ochronę dorosłych i 85% za ochronę dzieci. Ponadto nowa Seria 5 uzyskała wynik 86% za ochronę pieszych, a systemy wspomagające – 78%.
SUV-a Mercedesa EQE podobnie jak poprzednicy, przeszedł testy bezpieczeństwa śpiewająco. Uzyskał następujące wyniki: 87% za ochronę dorosłych, 90% za ochronę dzieci, 80% za pieszych oraz 85% za systemy wspomagające.
Chiński BYD TANG może się pochwalić tym, że dołącza do modeli premium pod względem wyników w testach bezpieczeństwa. Na ostateczny wynik 5 gwiazdek złożyły się następujące wyniki: 87% za ochronę dorosłych, 87% za ochronę dzieci, 80% za ochronę pieszych i 73% za systemy wspomagania. BYD SEAL-U również uzyskał 5 gwiazdek, uzyskując dość wysokie oceny w poszczególnych testach. Uzyskał świetny wynik 90% za ochronę dorosłych, 86% za bezpieczeństwo dzieci, 83% za ochronę pieszych i 77% za systemy wspomagające.
Elektryczny hit od Kia, także znalazł się w gronie modeli, które zdały test śpiewająco. EV 9 uzyskało 84% za ochronę dorosłych, 88% za bezpieczeństwo dzieci, 76% za ochronę pieszych i 83% za systemy wspomagające. To bezpieczny model dla rodzin, podobnie jak chiński XPENG G9. To kolejny z chińskich modeli jaki zdobył 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa. Chiński SUV uzyskał następujące noty: 85% za ochronę dorosłych, 85% za bezpieczeństwo dzieci, 78% za ochronę pieszych i 88% za systemy wspomagające.
Smart #3, to kolejny nowy model wyprodukowany w Chinach. W testach Euro NCAP nie wypadł źle uzyskując noty: 90% punktów za ochronę dorosłych, 86% za bezpieczeństwo dzieci, 84% za ochronę pieszych i 85% za systemy wspomagające.
Trzy modele nie uzyskały maksymalnej oceny pod względem ilości punktów
Wśród jedenastu nowych modeli, jaki trafiły na rynek, trzy nie zdobyły maksymalnej ilości punktów. Nie udało się to nowemu japońskiemu SUV-owi o Hondy. Wyniki jednak wcale nie są takie złe. Model ZR-V uzyskał następujące wyniki z poszczególnych testów:
-79% ochrona dorosłych,
– 86% ochrona dzieci,
– 81% ochrona pieszych,
– 68% systemów wspomagających.
Nowy Hyundai Kona zarówno pod względem ochrony dorosłych, jak i dzieci w testach uzyskał ocenę 80%. W ocenie ochrona pieszych uzyskał wynik 64%, ale w zakresie systemów wspomagających już tylko 60%. Co oznacza, że producent ma trochę do poprawienia względem konkurencji.
Ostatni model, który nie uzyskał maksymalnej noty, a jedynie cztery gwiazdki to Vinfast VF8. Model uzyskał wynik 76% pod względem ochrony dorosłych, 89% w zakresie ochrony dzieci, 77% ochrony pieszych. systemy wspomagania oceniono na 79%.